$
הייטק והון סיכון

הסטארט-אפ הישראלי MINE גייס 9.5 מיליון דולר מקרן ה-AI של גוגל

החברה מנתחת את החשיפה הדיגיטלית של המשתמשים ומאפשרת לכל משתמש לדעת בכל רגע נתון איזה מידע אישי שלו שמור והיכן, ואף מציעה מנגנון המבקש מהגופים המסחריים להסיר את המידע

מאיר אורבך 12:5321.10.20
הסטארט-אפ הישראלי מיין (MINE) גייס 9.5 מיליון דולר בסבב A. את סבב הגיוס הובילה, קרן הון סיכון הממוקדת AI של גוגל; Gradient Ventures - בהשקעתה הראשונה ביזמות ישראלית; להשקעה הצטרפו שתי קרנות חדשות: e.ventures ,MassMutual Ventures לצד המשקיעים הקיימים בחברה Battery Ventures ו-Saban Ventures. בכך, משלימה החברה, שהוקמה רק לפני שנה וחצי, גיוסים בסך של כ-12.5 מיליון דולר.  

 

מיין הוקמה על ידי גל רינגל (מנכ"ל), גל גולן (הטכנולוג הראשי) וקובי ניסן (מנהל מוצר ראשי). רינגל וגולן הכירו במסגרת שירותם הצבאי הארוך ב-8200, שם התמחו בסייבר התקפי ואבטחת מידע. החברה הוקמה בסוף 2018 ומעסיקה 16 עובדים.

 

לאחר שירותו הצבאי, רינגל פעל בתחום ההון סיכון ב-Verizon Ventures וב-Nielsen, שם הכיר את ניסן, ואילו גולן. ניסן צבר את ניסיונו בתחום ההון סיכון ב- Saban Ventures, שם הוביל השקעות ביותר מ-10 חברות. בנוסף, צבר ניסיון משמעותי בעיצוב אסטרטגיית מוצר ב-Accenture, כמו גם בפיתוח מוצר וכלכלה התנהגותית כשהיה חלק מצוות הפיתוח של המשחק קנדי קראש בחברת King Digital Entertainment בלונדון.

 

צוות Mine צוות Mine צילום: Mine

 

מיין הוקמה על בסיס התובנה כי מצד אחד טרם הומצא 'אינטרנט נטול סיכונים' וכי פריצות למאגרי מידע ונתונים ימשיכו ללוות אותנו עוד זמן רב; ומצד שני - כי המשתמשים מעוניינים להמשיך ליהנות מכל מה שיש לרשת להציע, גם במחיר של גילוי חלק מהמידע האישי שלהם.

 

על מנת לגשר על המתח שבין הצורך לגלות מידע לבין החשש מאובדנו ומשימוש בו לרעה הוחלט במיין לגבש פתרון המאפשר למשתמשים להמשיך וליהנות מהאינטרנט, מבלי לשנות את התנהגותם, תוך יודעים בבירור איזה מידע הם מוסרים, היכן הוא שמור בצירוף האפשרות לשליחת בקשה כי המידע שאין בו עוד צורך ימחק לאלתר, וכך לאפשר שקיפות מלאה למשתמשים שיוכלו לשלוט באופן מלא על חלוקת המידע שלהם באינטרנט.

 

במקביל לעלייתן של הרשתות החברתיות ואיסוף נתונים אישיים ברחבי העולם, גדל משמעותית גם השימוש של אנשים בשירותים מקוונים וכך גם הסיכון מפגיעה בפרטיותם של המשתמשים. ואכן, מבדיקה שערכה מיין בקרב משתמשיה עולה כי בממוצע, בכל רגע נתון, כ-350 חברות (ובקרב משתמשים ישראלים, כ-450 חברות) מחזיקות במידע כגון זהות אישית, כתובות ומידע פיננסי. מדובר בעקבות דיגיטליים (digital footprints) שנשארים ברשת במשך שנים, אף על פי שבכ-80% מהפעמים מדובר במידע שנמסר עבור שירות לצורך חד פעמי בלבד. עקבות אלו מגדילים משמעותית את הסיכונים ברשת והמידע שהשארתם מנוצל מדי יום, במקרה הטוב, על ידי החברות ובמקרה הרע על ידי האקרים המבצעים גניבת זהויות של צרכנים ושימוש בנתוני אשראי. לפי החברה, "מדוע לנו להשאיר את המידע האישי שלנו במקומות שאינם נותנים לנו יותר ערך? לגישתנו, עדיף למחוק את המידע משום שתמיד ניתן להירשם שוב".

 

במיין מדגישים כי בתקופת הקורונה חלה עלייה משמעותית בשימוש של אנשים בשירותים מקוונים ועל כן, בהכרח, בעיית הפרטיות החריפה.

המוצר של מיין מנתח את החשיפה הדיגיטלית של המשתמשים ומאפשר לכל משתמש לדעת בכל רגע נתון איזה מידע אישי שלו שמור והיכן ואף מציע מנגנון קל ופשוט המבקש מהגופים המסחריים להסיר את המידע. בנוסף, באמצעות עדכונים שוטפים ביחס למיקום המידע ובאמצעות שליחת תובנות והמלצות, מיין מאפשרת לאנשים לנהל את הנתונים שלהם על פי בחירתם, מבלי לדרוש מהם לשנות את התנהגותם ברשת.

 

מייסדי Mine: מימין: קובי ניסן, גל גולן וגל רינגל מייסדי Mine: מימין: קובי ניסן, גל גולן וגל רינגל צילום: Mine

 

מהחברה נמסר כי במהלך השנה האחרונה, בה הושק המוצר רשמית באירופה, מעל ל-100 אלף משתמשים גלובליים עשו בו שימוש כדי לצמצם את טביעת הרגל הדיגיטלית שלהם, כשמעל ל-1,300,000 בקשות למחיקת המידע האישי נשלחו ליותר מ-150 אלף חברות ברחבי העולם. מספרים אלו כוללים למעלה מ-15 אלף מקרים המוגדרים כ-"Epic Save", בהם משתמשים מחקו באמצעות מיין את המידע האישי שלהם ממאגרי מידע מסחריים, זמן קצר לפני שמאגרים אלו נפרצו על ידי האקרים, לדוגמא, EasyJet.

 

בנוסף, במיין חושפים היום (ד') את השירותים המקומיים שישראלים ביקשו למחוק מהם את המידע האישי שלהם הכי הרבה, ביניהם: יד2, וואלה שופס, ארקיע, פלאפון, הוט ואתר המכירות הפומביות winwin.

 

גל רינגל, מייסד שותף ומנכ"ל מיין מסר : "היום יותר מתמיד, המידע הפרטי שלנו אינו בשליטתנו, והסיכון הדיגיטלי עם התפרצות הקורונה רק גדל. אין ספק כי נושא הפרטיות ברשת מהווה דאגה מרכזית ברחבי העולם, אך רובנו כלל לא יודעים מי מחזיק את המידע האישי שלנו וכיצד לשלוט על מי יכול להמשיך להחזיק בו. המטרה שלנו היא לשנות את המצב הקיים ולהנגיש לצרכן מוצר ידידותי, פשוט ויעיל, שבעזרתו הוא יוכל לקחת את השליטה על המידע האישי שהוא משתף באינטרנט מבלי לשנות את התנהגותו הדיגיטלית".

 

דריאן שירזי, שותף מנהל ב-Gradient Ventures, אשר הובילה את הגיוס בסבב הנוכחי, הוסיף : "תחום הפרטיות תופס תאוצה וניתן לראות זאת ברגולציות החדשות, מיין מאפשרת לצרכן הממוצע להבין ולשלוט במידע האישי שלו, וכתוצאה מכך, גורמת לחברות לשמור על סטנדרט גבוה יותר בכל הנוגע לאיסוף מידע אישי ואבטחתם. חברות רבות מבטיחות למשתמשים שהם יכולים לסמוך על הסטנדרטים שלהם ומיין היא הדרך הצרכנית לשמור על האיזון המצופה הזה בין החברות למשתמשים". שירזי הוסיף כי עד כה, הקרן טרם השקיעה ביזמות ישראלית וכי הם שמחים על השקעתם הראשונה באקו סיסטם הישראלי, השקעה חשובה עבור משתמשי האינטרנט בעולם כולו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x