$
חדשות טכנולוגיה

אינסטגרם משיקה את שופינג בישראל - ללא התשלום ישירות מהאפליקציה

פלטפורמת אינסטגרם שופינג היא מעין קניון מובנה המאפשרת השלמת רכישה באמצעות שירות התשלומים של פייסבוק, שירות שטרם הגיע לישראל. השאיפה של החברה היא לאפשר פעילות מסחר מלאה מתוך האפליקציה, אך כל עוד לא ניתן לבצע את התשלום בתוכה ישירות - מדובר בעוד קטלוג וירטואלי ותו לא

רפאל קאהאן 18:1212.10.20
אפליקציית אינסטגרם הודיעה היום (ב') על השקת תכונת השופינג שלה לעסקים ישראליים. פיצ'ר זה מאפשר למוכרים לתייג מוצרים ישירות בתמונות או בסרטונים המועלים לאפליקציה כאשר הקלקה על הקישור שולחת את הלקוח ישירות לעמוד המוצר באתר העסק. זאת בניגוד לתכונה בארה"ב שם ניתן להשלים את כל תהליך הרכישה באינסטגרם.

 

פלטפורמת אינטסגרם שופינג היא מעין קניון מובנה בתוך אינסטגרם. רק שבמקום חנות או אתר מקוון, ישנו דף עסק (כמו בפייסבוק) שבו ניתן להעלות תמונות של מוצרים או אפילו כמה מהם. כך למשל ניתן להעלות תמונה של דוגמן עם מספר פריטי לבוש מותאמים שאותם ניתן לתייג ספציפית עם הקישור המתאים למוצר. השאיפה של פייסבוק היא לאפשר פעילות מסחר מלאה מתוך האפליקציה, אך כל עוד לא ניתן לבצע את התשלום באפליקציה עצמה, מדובר בעצם במעין קטלוג וירטואלי ותו לא.

 

תכונת השופינג כבר הוצגה לפני שנתיים והושקה רשמית בשנה שעברה בעשרות מדינות. היא מאפשרת השלמת רכישה מלאה בכל מיקום בו פייסבוק פיי - פיצ'ר התשלום המקוון של פייסבוק - זמין. כאמור, בישראל זה עדיין לא המצב, ועל פי דוברות פייסבוק אין עדיין תאריך יעד להשקה של פיי בישראל. עם זאת גם בארה"ב פייסבוק פיי עדיין לא זמינה רשמית אלא נמצאת בבטא. מה שמעלה תהיות על התזמון של ההכרזה.
אינסטגרם שופינג אינסטגרם שופינג

 

 

זאת ועוד, שימוש באינסטגרם כפלטפורמה שיווקית אינו חדש. לא מעט עסקים כבר כוללים קישורים למוצרים שהם מפרסמים בפייסבוק או באינסטגרם כולל דרך צד שלישי. במדריך של אינטגרם נרשם: "תיוגי קניות מאפשרים לעסקים להבליט מוצרים מהקטלוג שלהם בסטוריז ובפיד, כדי שאנשים יוכלו לקבל מידע נוסף. עסקים בארה"ב שמשתמשים בתשלום באינסטגרם יכולים גם להדגיש מוצרים בכיתובים בפוסטים ובביוגרפיה שלהם באמצעות אזכורי מוצרים".

 

מנגד, היכולת להקים עמוד עסקי לחנות באינסטגרם לא היה זמין עד כה. אמנם עמוד עסק היה ניתן לתצוגה גם כחשבון פרטי, אך תכונת השופינג מאפשרת גם להקים דפי מוצר, קטלוג, אוספים של מוצרים ומודעות של מוצרים לפרסום ברחבי האפליקציה והפיד. גם יוצרים אמורים ליהנות מהיכולת לשווק את מוצריהם ישירות. ואולם, חוסר האפשרות לבצע את התשלום לרכישה מעקר קצת את כל התכונה הזו מתוכנה. זאת מכיוון שהיא מחייבת את העסק לתחזק אתר חיצוני עם מערכת תשלום נפרדת.

 

תכונת השופינג אם כך היא למעשה מעין קטלוג מוצרים משוכלל שיתרונו העיקרי הוא בחשיפה למשתמשי האפליקציה. זאת ועוד, מי שמקים עסק מקוון ינסה להגיע למשתמשים בכל העולם. כך שהשקת התכונה בעברית ולעסקים ישראלים היא אולי נחמדה, אך עד שלא תשולב ביכולת לביצוע תשלום במקום, אין לה ממש יתרון מהותי על מה שהיה קיים עד עכשיו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x