יפן: המכונית המעופפת תמריא ב-2023
חברת סקיידרייב היפנית הדגימה לראשונה טיסה של מכונית מעופפת מונעת ע"י סוללה. חזון החברה הוא לספק שירות העברת נוסעים באוסקה החל מ-2023 ולאפשר עד שנת 2030 נסיעות יום-יומיות עם המכונית ברחובות העיר ולהמריא איתה לשמיים כמו מסוק
חברת סקיידרייב היפנית הדגימה לראשונה טיסה של מכונית מעופפת מונעת ע"י סוללה תוצרת יפן, בשאיפה להנגיש את השירות לציבור עד 2023. עם זאת, עליה עדיין לשפר את הטכנולוגיה שלה ולהתגבר על מכשולים רגולטוריים. חזון החברה הוא לאפשר עד שנת 2030 נסיעות יום-יומיות עם הרכבים דמויי הרחפן שלה, שיוכלו לנסוע ברחובות העיר ואז להמריא כמו מסוק.
- אובר ויונדאי ישתפו פעולה בפיתוח מוניות מעופפות
- אאודי לא תמריא: היצרנית הגרמנית חוזרת בה מכוונתה לפתח מכונית מעופפת
- וולוקופטר גייסה 50 מיליון דולר מג'ילי הסינית
התחרות בתחום כלי הרכב המכונים 'מוניות אוויר' הולכת וגוברת ודווקא יפן נחשבה עד לאחורה למי שמשתרכת מאחור בתחום אחרי חברות מארה"ב, גרמניה וסין. כעת, סקיידרייב מודיעה שתכניותיה שונות מאלה של מתחרותיה והיא שואפת לכלול גלגלים בכלי הרכב שלה כך שיוכלו להכנס לחניה ביתית. לדבריה רכב הניסוי שלה, השוקל כ-450 ק"ג, תופס מקום של שתי מכוניות בחניה. "אנחנו רוצים שהרכב יהיה משהו שניתן להשתמש בו מדי יום", אמר מנכ"ל החברה טומוהירו פוקוזאווה.
סקיידרייב השלימה לאחרונה סבב שני של גיוס כספים שהניב השקעות של 37 מיליון דולר מהבנק אוף ג'פן, NEC, ואחרים. בכוונתה להתחיל לספק שירות העברת נוסעים באוסקה ב-2023, שיפעל בתחילה בין אתרי תיירות בעיר, כאשר בכל רכב יהיה מקום לטייס ונוסע.
הרכב שהציגה החברה בניסוי שנערך בטויוטה סיטי הכיל רק מושב אחד והוטס ע"י מהנדס של החברה שלא עבר מהירות של 4.5 קמ"ש. ההדגמה נערכה בתוך חלל תחום כיוון שלחברה אין עדיין אישורים לטוס באוויר הפתוח.