אמזון משיקה צמיד כושר שיודע לזהות רגשות בקול ואת אחוזי השומן דרך צילום
בניסיון להתחרות באפל ווטש ובצמידי פיטביט, אמזון השיקה את Halo, צמיד כושר בעל תכונות מתקדמות ופולשניות משהו. הצמיד מחובר לאפליקציה ומסוגל - דרך צילום גוף - לזהות אחוזי שומן או את המצב הרגשי דרך זיהוי קולי מתוחכם
אמזון השיקה היום (ה') צמיד כושר חדש בשם Halo. המוצר מיועד לספק ניטור של הגוף, אך גם של המצב הנפשי, כל זאת בשילוב מנוי לשירות ייעודי ואפליקציית סמארטפון. התכונה העיקרית שמבדלת את הצמיד של אמזון מהמתחרים כגון האפל ווטש או צמידי פיטביט היא השימוש בתכונות בינה מלאכותית כדי לספק משוב ותמיכה למשתמש ולא רק נתונים יבשים. אמזון משווקת את המוצר כחיישן לבריאות וכושר ולא רק לחובבי ספורט. המהלך של אמזון מיועד לענות לאפל ששולטת בתחום המחשוב הלביש עם הווטש ולפיטביט, שממתינה לאישור רגולטורי להירכש בידי גוגל.
- אמזון ו-SpaceX הורסות לנו את השמיים והכוכבים
- ג'ף בזוס שווה כבר יותר מ-200 מיליארד דולר
- חילופים בצמרת אמזון: ג'ף ווילק, מקורבו של בזוס, פורש
בעוד הצמידים והשעונים החכמים הקיימים אינם מסוגלים ליותר מניטור פשוט של תכונות גופניות, Halo מסוגל ליותר מכך. כך למשל הוא מסוגל לזהות את המצב הרגשי של המשתמש על ידי הקשבה לטון הדיבור שלו. הוא גם מסוגל לחשב את אחוזי השומן בגוף בעזרת צילום דרך אפליקציית המצלמה של הסמארטפון. האפליקציה מעבירה שלושה צילומים (מקדימה, מאחור ומהצד) של המשתמש לשרתי אמזון ושם הם מאוחדים לתמונת תלת ממד שמשמשת לחישוב. לדברי אמזון לאחר מכן התצלומים נמחקים מהשרתים של החברה.
הצמיד מצטרף למוצרי החומרה הנוספים של אמזון, רמקולי האקו, טאבלטי הפייר ומוצרי הבית החכם של רינג. על פי דברי סגנית הנשיא למוצר החדש, מליסה צ'ה, מדובר במוצר שהיה בפיתוח כבר תקופה ארוכה ועושה שימוש ביכולות ה-AI כגון למידת מכונה וראייה ממוחשבת. זאת ועוד, היא הסבירה שהחברה גייסה מומחים רבים מתחומים שונים כגון רופאי לב, מאמני כושר ומפתחים המתמחים בתחום הבריאות והשינה.
הדאגה העיקרית מהצמיד היא הגישה הישירה של אמזון לכמה מהנתונים האינטימיים ביותר שיש לאדם. באמזון מבינים את הרגישות של הנושא והסבירו שאין שום כוונה להשתמש במידע כדי למכור ללקוחות החברה שירותים או מוצרים בתחום הבריאות או הספורט. ואולם אמזון, כמו פייסבוק או גוגל, גם ספגה לא מעט טענות בנוגע לליברליות הגדולה שהיא לפעמים מפגינה כלפי נתוני המשתמשים שלה. כמו למשל הגישה שהעניקה למשטרות לסרטוני וידאו מהפעמונים החכמים של רינג או התמלול של קולות המשתמשים ברמקולי אקו ואפליקציית אלקסה המובנית בהם.
למרות ההבטחות של אמזון, מדובר במידע שיכול לשמש אותה לאיפיון הלקוחות גם אם היא לא מחברת את הנתונים למשתמשים בודדים. אמזון מנסה מזה מספר שנים לבנות לעצמה עסקי בריאות. היא כבר נכנסה לתחום הפצת התרופות, הרפואה הווירטואלית והביטוחים הרפואיים. כעת עם החיבור למשתמשי הקצה היא תוכל לחבר את הקצוות ולהרחיב את היצע השירותים שלה בתחום. מדובר בתחום שמגלגל כ-3.5 טריליון דולר בשנה. רק תחום המחשוב הלביש שווה לבדו כ-52 מיליארד דולר והוא צפוי לצמוח עוד ככל שהיצרניות יפתחו מוצרים חדשים.
מבחינת העיצוב, לצמיד אין מסך כמו בשעונים החכמים או אפילו צמידי הכושר הבסיסיים. הוא מיועד לפעול בשילוב עם האפליקציה הנלווית. הוא מגיע במגוון צבעים וניתן להשתמש בו במקלחת או בבריכה. התכונה העיקרית בו היא הניקוד שהוא מעניק למשתמש ככל שהוא עומד ביעדים השונים. זו שיטה שאמורה לעודד אותו לשפר נקודתית את הבעיות שהאפליקציה מזהה. מדובר בשינוי מהותי לעומת המתחרים שמסתמכים על עידוד חיובי.
הצמיד משולב בשירות מבוסס מנוי שיעלה 4 דולר לחודש. הצמיד עצמו יעלה 65 דולר כולל רישום של חצי שנה לשירות המעקב. מדובר במחיר השקה והמחיר צפוי להגיע ל-99 דולר, אך לא ברור מתי אמזון תפעיל אותו. לא ברור עדיין מה תהיה הזמינות שלו מעבר למדינות בהן יש שירותים פעילים של אמזון, אך סביר להניח שכמו אלקסה, אפשר להעריך שניתן יהיה להשתמש בו גם בישראל למשל גם אם הוא כנראה לא יימכר כאן ישירות.