הכנסות פלאפון ירדו, yes עם גיוס מינורי של 1,200 מנויים ובזק קווי בעלייה
הכנסות בזק בקווי עלו מזה שנתיים והחברה גייסה מנויי אינטרנט לראשונה זה 5 שנים; תוצאותיהן של שלוש החברות מציגות רווח נקי של 40 מיליון שקל לעומת הפסד של 15 מיליון שקל ברבעון המקביל
חברת בזק דיווחה היום (ב') את תוצאותיה לרבעון השני של 2020, במסגרתם סיימה הקבוצה עם רווח של 270 מיליון שקל. במסגרת הדוחות, דיווחה הקבוצה על תוצאות בזק קווי ועל תוצאות שלוש החברות הבנות: פלאפון, yes ובזק בינלאומי.
- הנהלת החברות פלאפון, yes ובזק בינלאומי תבקש מענק עידוד התעסוקה
- בי-קום תשלם 1.2 מיליון דולר בתביעה ייצוגית בניו יורק נגד עסקת בזק-yes
- מכרז דור 5 יצא לדרך, פלאפון מפתיעה: המחיר לצרכן לא יעלה
המגזר הקווי של בזק – טלפוניה ואינטרנט – בניהולו של דודו מזרחי, מציג רווח של 229 מיליון שקל, ירידה של 59% לעומת רבעון מקביל, אז נבע הרווח ממכירת מתחם סקיה ב-403 מיליון שקל. הרווח התפעולי ירד ב-47% לעומת התקופה המקבילה ועמד על 464 מיליון שקל. ה-EBITDA עמד על 680 מיליון שקל, עלייה של 3.7% לעומת הרבעון השני של 2019.
מגזר זה ממשיך להוות את ההכנסה העיקרית של בזק, ולראשונה מזה שנתיים הכנסותיו עלו ב-2.4% לעומת רבעון מקביל ועמדו על 1.04 מיליארד שקל. ההכנסות מטלפוניה ממשיכות להישחק והסתכמו ב-258 מיליון שקל, ירידה של 2.3% לעומת התקופה המקבילה. בהתאם למגמה העולמית, החברה איבדה 18 אלף מנויי טלפוניה ברבעון ומספרם עמד בסופו על 1.675 מיליון. מדובר על ירידה בקצב אבדן המנויים, שכן ברבעון הקודם איבדה החברה 25 אלף מנויים וכך גם בשני רבעונים לפניו. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) עמדה על 51 שקל, לעומת 49 שקל ברבעון המקביל.
ההכנסות מאינטרנט עלו ב-1.5% לעומת הרבעון השני של 2019 והסתכמו ב-402 מיליון שקל. מספר מנויי האינטרנט מציג ברבעון עלייה ראשונה מזה 5 שנים. החברה גייסה 5 אלף מנויים כך שהמצבה עמדה בסופו על 1.57 מיליון, 580 אלף מנויים מתוכם בסיטונות. רבעון קודם איבדה החברה 9 אלף מנויים ורבעון לפניו 14 אלף מנויים. ה-ARPU הקמעונאי עמד על 98 שקל, לעומת 97 שקל ברבעון מקביל.
ההשקעות הסתכמו ב-201 מיליון שקל, ירידה של 40% לעומת רבעון מקביל, שנבעה מתשלום היטל השבחה של 149 מיליון שקל בגין מכירת מתחם "סקיה" ברבעון המקביל. מאותה סיבה ירד ב-68% התזרים החופשי לעומת התקופה המקבילה והסתכם ב-126 מיליון שקל.
yes מציגה זה רבעון שני גיוס מינורי של 1,200 מנויים
איחוד תוצאותיהן של "אלפא", שלוש החברות הבנות בבזק – yes, פלאפון ובזק בינלאומי – בניהולו של רן גוראון, מציג רווח נקי של 40 מיליון שקל לעומת הפסד של 15 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי עמד על 41 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 15 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA עלה ב-12% לעומת רבעון מקביל ועמד על 287 מיליון שקל. תזרים המזומנים החופשי הסתכם ב-27 מיליון שקל לעומת תזרים שלילי של 44 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
yes מסיימת את הרבעון עם רווח נקי של 18 מיליון שקל, לעומת הפסד של 27 מיליון שקל ברבעון המקביל, לאור התייעלות בהוצאות תפעוליות ושכר. הרווח התפעולי עמד על 23 מיליון שקל, אל מול הפסד תפעולי של 24 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA עמד על 73 מיליון שקל, גידול של 66% לעומת התקופה המקבילה.
הכנסות החברה הסתכמו ב-319 מיליון שקל, ירידה של 5.3% לעומת הרבעון המקביל. ההשקעות הסתכמו ב-41 מיליון שקל, ירידה של 45% לעומת התקופה המקבילה. החברה מציגה תזרים חופשי שלילי של 8 מיליון שקל, בהשוואה לתזרים שלילי של 58 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
זה רבעון שני ברציפות שחברת הלוויין מציגה עלייה מינורית במצבת המינויים, הודות לשירותי הטלוויזיה מבוססי האינטרנט של החברה, STINGTV ו-yes פלוס, המכפרים על נטישת המנויים בלוויין. החברה גייסה הרבעון 1,200 לקוחות, כך שמספרם עמד בסוף השנה על 557 אלף, כ-15% מתוכם בשירותים האינטרנטיים. רבעון קודם גייסה החברה 1,600 לקוחות ורבעון לפניו איבדה 7 אלף. שיעור נטישת המנויים עמד על 4.8%, בהשוואה ל-4.9% ברבעון המקביל.
ה-ARPU עמד על 190 שקל, לעומת 197 שקל ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון הראשון של 2020 עדכנה yes את הגדרת ה-ARPU כך שאינו כולל מכירת תוכן לגופי שידור חיצוניים, אלא רק הכנסות ממנויים.
בגלל הקורונה: הכנסות פלאפון ירדו ב-6%, ה-ARPU צנח ל-55 שקל
חברת הסלולר מסיימת את הרבעון עם רווח נקי של מיליון שקל, לעומת רווח של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה מציגה הפסד תפעולי של 8 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה. ה-EBITDA עמד על 143 מיליון שקל, קיטון של 3.4% לעומת הרבעון המקביל.
ההכנסות ירדו ב-6% לעומת התקופה המקבילה ועמדו על 535 מיליון שקל. הירידה מיוחסת לקיטון של 8.4% בהכנסות משירותים שהסתכמו ב-394 מיליון שקל, ובעיקר לאור הפגיעה בשירותי נדידה (חבילות חו"ל) ותיירות פנים עקב משבר הקורונה. החברה מציגה עלייה של 0.7% בהכנסות מציוד קצה (ובעיקרם מכשירים סלולריים) לעומת רבעון מקביל לכדי 141 מיליון שקל, למרות סגירת מרכזי הסחר והקניונים עקב משבר הקורונה.
ההשקעות הסתכמו ב-73 מיליון שקל, ירידה של 12% בהשוואה לרבעון מקביל. התזרים החופשי עלה ב-250% לעומת התקופה המקבילה והסתכם ב-28 מיליון שקל.
מספר מנויי הסלולר מציג ברבעון עלייה של 9 אלף מנויים ועמד בסופו על 2.376 מיליון מנויים, המציב את החברה עם נתח השוק השלישי בגודלו עם כ-21% מכלל לקוחות הסלולר. מדובר על ירידה בקצב גיוס המנויים, שכן רבעון קודם גייסה החברה 31 אלף מנויים ורבעון לפניו 26 אלף. שיעור נטישת המנויים עמד על 6.8% לעומת 7.5% ברבעון השני של 2019. ה-ARPU עמד על 55 שקל, לעומת 64 שקל ברבעון מקביל, בהשפעת הקפאת פעילות הרומינג. בשבוע שעבר הסתיים מכרז דור 5, במהלכו רכשה פלאפון תדרים חדשים עליהם תשלם בעתיד 88 מיליון שקל.
הכנסותיה של בזק בינלאומי קטנו ב-7%, הרווח הנקי גדל ב-110%
החברה, המשמשת כספקית אינטרנט ושיחות בינלאומיות, מציגה רווח נקי של 21 מיליון שקל, גידול של 110% לעומת רבעון מקביל. הרווח התפעולי עלה ב-53% לעומת התקופה המקבילה והסתכם ב-26 מיליון שקל. ה-EBITDA עלה ב-12.7% לעומת רבעון מקביל ועמד על 71 מיליון שקל.
הכנסות החברה קטנו ב-7.4% לעומת הרבעון השני של 2019 והסתכמו ב-339 מיליון שקל. החברה מציינת כי "ההפרש בהכנסות נבע מעלייה בהכנסות משירותים עסקיים שקיזז בחלקו את הקיטון מהכנסות אינטרנט, ירידה במכירות ציוד תקשורת לעסקים ומשיחות בינלאומיות".
ההשקעות הסתכמו ב-33 מיליון שקל, ירידה של 3% בהשוואה לרבעון מקביל. התזרים החופשי הסתכם ב-7 מיליון שקל, גידול של 17% לעומת התקופה המקבילה. שיעור נטישת מנויי האינטרנט עמד על 6.1% לעומת 6.2% ברבעון מקביל.
דודו מזרחי, מנכ"ל בזק, מסר: "הגידול בהכנסות מתבסס על צמיחה במגזר האינטרנט הפרטי והעסקי כמו גם משרותי ענן ודיגיטל. הגענו, נכון להיום, לקרוב ל-500 אלף לקוחות עם נתב Be וכ-200 אלף לקוחות עם משפרי קליטה. נראה כי ישנה התקדמות משמעותית במאמצים הרגולטוריים לאשר את מתווה הסיבים האופטיים של בזק, ובקרוב היא תובא לאישור הממשלה".
רן גוראון, מנכ"ל החברות הבנות, מסר: "תהליך המיזוג התפעולי של החברות הבנות, פרויקט אלפא, מראה תוצאות מובהקות שנה וחצי לאחר התחלתו. ברבעון זה אנחנו רואים שהחברות רווחיות, מייצרות תזרים חיובי ועולות בכמות המנויים בהתמדה. זאת בעקבות תהליך התייעלות משמעותית, אשר כלל צמצום כ-1,000 משרות ואיחוד ממשקים בהם: איחוד הנהלת החברות, תהליכי רכש, פרויקט CRM ועוד. גם בהיבט הקורונה החברות הוכיחו את חוזקן ויציבותן, עם התנהלות מהירה ומדויקת וניהול נכון בצד ההוצאות".