העוזרת הקולית של מיקרוסופט עוזבת את מכשירי האנדרואיד וה-iOS
החברה תפסיק לספק סיוע טכני לקורטנה בפלטפורמות צד שלישי בתחילת השנה הבאה כחלק מסדרת שינויים שמבצעת מיקרוספט בשירותים הקשורים לעוזרת הקולית
גוגל אסיסטנט ואלקסה של אמזון הם ללא ספק מכלי הסיוע הקוליים הפופולארים הגדולים ביותר, אך ישנן עוד הרבה אחרות בתחום הזה, כמו סירי של אפל, ביקסבי של סמסונג, וקורטנה של מיקרוסופט.
- אפל מתנצלת על שריגלה אחרי משתמשים בחשאי דרך סירי
- מבחן ההפעלה הקולית: איזו סייענית חכמה היא הכי חכמה?
- אמזון מוציאה את אלקסה מהסלון באוזניות, טבעות חכמות ומשקפיים
קורטנה הייתה עד לא מזמן מותאמת רק לווינדוס 10 ולמערכת של מיקרוסופט בכלל. ב-2015 החברה החליטה לשחרר את העוזרת הקולית לאפליקציות במערכות ההפעלה של אפל וגוגל במטרה לצמצם את הפער של המתחרות. אך כעת נראה שמיקרוסופט החליטה שאין עוד צורך בקורטנה במערכות אלו והודיעה כי בכוונה לסיים את הפעלתה בהן מתחילת שנה הבאה.
מיקרוסופט אישרה שתפסיק לספק סיוע טכני לקורטנה בפלטפורמות צד שלישי כמו אנדרואיד ו-iOS ב-31 לינואר 2021, כחלק מסדרת שינויים בשירותים הקשורים לקורטנה. אחרי התאריך הזה האפליקציה לא תופיע עוד בחנויות אפליקציות בבריטניה, אוסטרליה, גרמניה, מקסיקו, סין, ספרד, קנדה והודו.
למרות שהאפליקציה תמשיך לעבוד עבור משתמשים בארה"ב למשך זמן לא ידוע גם אחרי ה-31 בינואר, מיקרוסופט לא תתמוך עוד באפליקציה אחרי תאריך זה. יתר על כן, עדכון לאפליקציית מיקרוסופט לונצ'ר באנדרואיד, שכללה גם חיבור לקורטנה, יגרום להסרתה של העוזרת הקולית.
מיקרוסופט הודיעה שאינה מתכננת לסיים את חייה של קורטנה לגמרי, שהיא תשולב באפליקציות מסדרת האופיס 365 של החברה ובמערכת ההפעלה ווינדוס 10. אם אתם משתמשים בקורטנה בכדי לסנכרן תזכורות ורשימות עם הווינדוס 10 במחשב שלכם, עדיין תוכלו לעשות זאת עם אפליקציית To Do של מיקרוסופט שזמינה בחינם בגוגל פליי. מעבר לכך, רוב צרכי הסיוע הקולי שלכם יקבלו מענה מגוגל אסיסטנט, פלטפורמה שגוגל מחויבת לה לגמרי וממשיכה להתעדכן ולהשתכלל מדי יום.