ארמטיק הישראלית גייסה 17 מיליון דולר
חברת הסייבר מספקת פתרונות הגנה מפני סיכוני גישה לפלטפורמות בסביבת ענן באמצעות מדיניות הרשאות. ההשקעה הכוללת בחברה עד כה עומדת על למעלה מ–27 מיליון דולר
- חברת Ermetic הישראלית גייסה 10 מיליון דולר
- פלטפורמת מזג האוויר של קליימסל גייסה 23 מיליון דולר
- חברת ננוקס הישראלית גייסה 110 מיליון דולר
ארמטיק נולדה מחיבור בין ארבעה יזמים מעולם הסייבר, שכבר רשמו אקזיטים לחברות ענק: המנכ"ל שי מורג (מייסד ומנכ"ל סקדו שנרכשה על ידי חברת Palo Alto Networks), מיכאל דולינסקי, סמנכ"ל טכנולוגיות וסיון קריגסמן, סמנכ"לית מוצר (ממייסדי Aorato, שנרכשה על ידי Microsoft) ואריק גומנובסקי, סמנכ"ל עסקי (ממייסדי Sygnia שנרכשה על ידי Temasek).
ארמטיק מספקת פתרונות הגנה מפני סיכוני גישה לפלטפורמות בסביבת ענן. לפי גרטנר, 99% מסך כל דליפות המידע בענן נובעות מטעויות אנוש ו– 75% מטעויות אלה הם תולדה של ניהול זהויות לקוי וטעויות גישה והרשאות. ארמטיק מאפשרת לארגונים לאכוף בצורה הדוקה יותר מדיניות הרשאות, המבוססת על עקרון least-privilege, על המשתמשים ועל יישומי המחשוב וכך למנוע דליפות מידע מתשתיות הענן AWS, Microsoft Azure ו – Google Cloud.
המערכת של ארמטיק מזהה אוטומטית את זהויות המשתמשים, השירותים והאפליקציות בסביבת הענן, מנתחת את רמת ההרשאות שלהם ותפקידם לאור מדיניות הגישה למידע תוך גיבוש תפיסה כוללת ומתמשכת. באמצעות השילוב בין יכולות ניתוח מתקדמות להסתכלות מערכתית רחבה, המאגדת מספר שכבות טכנולוגיות.
הרעיון לחברה, מספר לכלכליסט שי מורג, מנכ״ל החברה ואחד ממייסדיה, הגיע לאחר סקר מקיף שערכו המייסדים בקרב מנהלי אבטחה בארגונים: ״נפגשנו עם 50 מנהלים כאלה וסקרנו עוד 300 כדי להבטיח שלרעיון שלנו יש תוקף וצורך בעולם האמיתי״.
״יש לנו כבר עשרות לקוחות שמשתמשים במוצר בישראל, אירופה וארה״ב, חלקם כבר בתשלום. ההזדמנות הגדולה בשוק היא גם הסיבה שהצלחנו לגייס כל כך מהר - למעלה מ-27 מיליון דולר פחות משנה מההקמה״
מה ההבדל בין ההגנה שאתם מספקים לזו שספקיות הענן עצמן מציעות ללקוחות?
״חברות הענן מציעות מגוון כלי אבטחה אבל אלה שמיועדים לעולמות האיידנטיטי (זהות והרשאות, ה״ר) לא מספיק טובים וכנראה שגם לא יהיו. הסיבה לכך היא חלוקת האחריות בין הספק ללקוחות. הספק מנהל את חוות השרתים ואחראי לאבטחתן אבל הלקוח הוא זה שמנהל את הדאטה והזהויות ותמיד זה יישאר תחת אחריותו. הספקים מציעים כלים שונים, אבל לעולם לא יהיה להם מוצר שלם ופה אנחנו נכנסים״.
אתם ארבעה יזמים מנוסים, היה לכם קל יותר הפעם?
״אין ספק שהפעם השנייה והשלישית קלה יותר. יש יותר ניסיון ויש גם יותר אמינות בפני הלקוחות, הם סומכים עליך ומשקיעים סומכים עליך״.
את החברה הקודמת מכרת הרבה לפני שהיא הגיעה לגיוסים של 27 מיליון, הפעם אתה רוצה ללכת רחוק יותר?
״עם ארמטיק אנחנו במשחק אחר לגמרי; ההזדמנות, השוק והטיימינג שלנו הרבה יותר טובים הפעם. גם בחברה הקודמת פתחנו מוצר מצוין אבל היא היה בטיימינג קצת מאוחר לשוק וכאן אנחנו בטיימינג הנכון לבנות חברה מובילת שוק. אני רוצה להאמין שעם הניסיון שצברנו גם נצליח לממש את זה, כמו חברות אחרות בתחום שצצו לאחרונה; השוק הופך בשל יותר לחברות גדולות בתחום הסייבר״.
אם תקבל מחר הצעת רכישה תסרב?
״אמרנו כבר לא, זו לא שאלה תיאורטית. הכל תלוי כמובן במצב ויש הרבה שיקולים אבל בוודאות לא נמכור את החברה בסכומים קטנים״. מהחברה נמסר שבעקבות הסבב היא מתכננת לגייס כ- 30 עובדים חדשים לפעילותה בישראל ותגדיל את מספר העובדים בארה"ב".