בלעדי לכלכליסט
סלקום נוטשת את סיילפורס לטובת מערכת CRM של אמדוקס
החברה תטמיע מערכת ניהול קשרי לקוחות של אמדוקס, המספקת לה גם את מערכת הבילינג; זוהי מכה קשה לסיילפורס, איתה חתמה סלקום ב-2016 על עסקה בהיקף של כ-25 מיליון דולר
- על רקע מיזוג סלקום-גולן: השתיים איבדו 33 אלף מנויים בחציון הראשון
- עובדי גולן טלקום יזכו למענק של עד 5,000 שקל ממכירת החברה לסלקום
- הקורונה גררה את סלקום להפסד של 43 מיליון שקל; 14 אלף מנויי טלוויזיה נמחקו
בסלקום החליטו להיפרד מסיילפורס, לאחר שהבינו כי בחברה אין ניצול מיטבי של המערכת, עליה סלקום משלמת על פי הערכות בין 8-9 מיליון שקל בשנה דמי רישיון. גורמים בשוק טוענים כי סיילפורס לא הייתה מוכנה להפחית באופן משמעותי את דמי הרישיון, מה שסלקום במצבה הפיננסי הרעוע לא יכלה לקבל. סלקום תיפרד גם משותפותה של סיילספורס לפרויקט, Vlocity האמריקאית, לה זה היה פרויקט ראשון בישראל. מי שהייתה אחראית על ההטמעה בפועל היא AllCloud הישראלית.
שיתוף הפעולה בין סלקום ואמדוקס לא זר לשתי החברות, שכן מזה כשני עשורים שירות הבילינג של סלקום מבוסס על מערכת של אמדוקס. עתה, תתמוך אמדוקס גם במערכת המכירה והשירות של סלקום.
בסלקום טוענים כי המהלך יחסוך לחברה עלויות גבוהות, שכן היא לא תידרש לשלם דמי רישיון שנתיים לאמדוקס, אלא רק להשקיע בפיתוח. עם זאת, המערכת של אמדוקס מותקנת באופן מקומי, לעומת המערכת של סיילפורס שמבוססת ענן שאמורה דווקא לחסוך בעלויות התפעוליות. המעבר צפוי להיות הדרגתי ולצאת לפועל באמצע 2021.
ויקטור מלכה, סמנכ"ל מערכות מידע בסלקום, מסר: "יחד עם אמדוקס, אנו מאיצים תהליך של מודרניזציה משמעותית בכדי לספק לנציגי השירות והתמיכה בחברה חווית משתמש מתקדמת, חדשנית ואחידה לכלל שירותי החברה. החדשנות של אמדוקס, יחד עם יכולות ההטמעה המתקדמות שלה והיותה מובילת שוק בעולם בתחום הדיגיטל, היו שיקולים מרכזיים בהחלטתנו לבחור בה כשותפה אסטרטגית לעסקה הזו".
גארי מיילס, סמנכ"ל השיווק של אמדוקס, מסר: "הדיגיטציה של סלקום תביא לחברה חוויית לקוח מהמתקדמות בעולם. נציג השירות של סלקום יוכל לספק חוויה שירותית אופטימלית ללקוחות סלקום באמצעות פלטפורמה דיגיטלית אחודה וממוקדת לקוח. אמדוקס שמחה לחבור לסלקום ולתרום להאצה ושיפור היעילות התפעולית של סלקום בתחומי הפעילות של החברה".