מיקרוסופט מעניקה במתנה לפייסבוק את שירות הסטרימינג לגיימרים הכושל שלה
ענקית התוכנה תעביר לאחריות הרשת החברתית את Mixer, וזו תפעיל אותו דרך שירות פייסבוק גיימינג שלה; "התחלנו הרבה מאחור", אומר ראש תחום הגיימינג במיקרוסופט
- הערכה: הגיימרים יוציאו 159.3 מיליארד דולר על משחקים ב-2020
- פייסבוק משיקה שירות סטרימינג לגיימרים
- אנבידיה קוראת לגיימרים לסייע במאבק נגד נגיף הקורונה
"התחלנו הרבה מאחור", אומר לאתר The Verge, פיל ספנסר, ראש תחום הגיימינג במיקרוסופט, "אני חושב שהקהילה תיהנה יותר מהקהל הנרחב שיהיה לפייסבוק להציע לה". החל מ-22 ביולי יעברו כל האתרים והאפליקציות של השירות לרשות פייסבוק גיימינג. שותפי התוכן הנוכחיים יזכו לשמור את זכויותיהם ומעמדם בפלטפורמה החדשה ויוכלו להמשיך לפעול תחת המטריה של הבוסית החדשה.
המהלך מהווה שינוי אסטרטגי מובהק וניסיון של מיקרוסופט להציל את מה שאפשר מהכישלון שלה. מיקסר היה אמור להיות חלק חשוב משירות הסטרימינג xCloud, המתחרה של מיקרוסופט לסטדיה של גוגל. כמו בסטדיה, הצופים היו אמורים לקבל אפשרות להתחיל במשחק בו הם צפו ישירות על שירות xCloud. המטרה של מיקרוסופט היתה להגיע לכ-2 מיליארד משתמשים בשירות, אך הקהל הדליל של מיקסר כנראה לא עמד בדרישות. מנגד, לפייסבוק בהחלט יש את המשאבים ואת הקהל כדי לסייע, וכאן כנראה טמונה מהות המהלך.
פייסבוק עצמה גם החלה להשקיע באופן נרחב בגיימינג. היא אף הודיעה אתמול על רכישת חברת פיתוח משחקי מציאות מדומה מובילה כדי להגדיל את היצע התוכן של אוקולוס. יכול מאוד להיות שכעת שיתוף הפעולה בתחום יעמיק עוד יותר ויאפשר למיקרוסופט להציע משחקים למשקפי ה-VR של פייסבוק, כמו גם לאלו של HTC ואפילו סוני, שעושה שימוש בתשתיות הענן של מיקרוסופט כדי להפעיל את שירות הענן של הפלייסטיישן.
"הצוותים יושבים גם כך במשרדים צמודים אחד לשני", הסביר ספנסר, אתם תראו כיצד נרחיב את מערכת היחסים הזו בעתיד, אנחנו יכולים לסייע מאוד אחד לשני", הבטיח. מיקרוספט עדיין שומרת לעצמה את הבעלות על הטכנולוגיה שמפעילה את השירות, שמשמשת גם להפעלת שירות העבודה השיתופית Teams. פייסבוק לעומת זאת זוכה יש מאין ביכולות שהיו חסרות לה מאוד ושהיו עולות לה מיליארדים לפתח מאפס.