צוקרברג מצטרף לטראמפ נגד טוויטר: "חברות לא צריכות לשמש כמשטרת האמת"
מייסד פייסבוק מתח ביקורת על יריבתו במדיה החברתית וטען כי טוויטר לא צריכה לבדוק את אמינות הציוצים לרבות אלה של הנשיא דונלד טראמפ. ג'ק דורסי מנכ"ל טוויטר הגיב: "אנחנו נמשיך לציין מידע לא נכון או שנוי במחלוקת על מערכות בחירות המתקיימות ברחבי העולם, ויוסרו ציוצים שייקבע שהם פוגעניים"
מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג מתח ביקורת על יריבתו במדיה החברתית וטען כי טוויטר לא צריכה לבדוק את אמינות הציוצים של אף אחד, לרבות הנשיא דונלד טראמפ.
צוקרברג אמר את הדברים בריאיון לפוקס ניוז שישודר היום (ה'), בעקבות הסערה שהתעוררה ביום שלישי השבוע כשטוויטר תייגה ציוץ של טראמפ על הצבעה דרך הדואר כ"דורש בדיקת עובדות". המהלך הוא חלק ממדיניות חדשה שהציגה טוויטר בתחילת החודש, לפיה ייבדק כל ציוץ בנפרד ויוסרו ציוצים שייקבע שהם פוגעניים.
- טראמפ משיב מלחמה לטוויטר: מאיים לסגור את הרשת החברתית
- טוויטר בוחנת אפשרות לחסום צייצנים מלהגיב לכם
- טוויטר לעובדיה: "המשיכו לעבוד מהבית באופן קבוע"; אפל מנגד: "חיזרו למשרדים"
לדברי צוקרברג, חברות לא צריכות לשמש כמשטרת האמת. "יש לנו מדיניות שונה משל טוויטר בנושא הזה", הסביר. "חברות פרטיות, ובעיקר חברות המציעות פלטפורמות מסוג זה, לא צריכות להיות בעמדה לעשות את זה".
עם זאת, פייסבוק כן מזהירה את המשתמשים שמסמנים "לייק" על מידע מוטעה הנוגע לקורונה, ובמרץ הרשת החברתית אף הסירה פרסומת מטעם קמפיין טראמפ שכלל מידע מטעה.
ג'ק דורסי ממייסדי טוויטר הגיב על הדברים בסדרה של ציוצים. "אנחנו נמשיך לציין מידע לא נכון או שנוי במחלוקת על מערכות בחירות המתקיימות ברחבי העולם", כתב. "זה לא הופך אותנו ל'בוררי האמת'. הכוונה שלנו היא לחבר בין הנקודות של הצהרות מעוררות מחלוקת ולהראות את המידע שבמחלוקת כדי שאנשים יכולים לשפוט בעצמם. שקיפות גדולה יותר מאיתנו היא קריטית כדי שאנשים יוכלו להבין את הסיבות מאחורי פעולות".
בריאיון עמו הדגיש צוקרברג כי אין לטראמפ סיבה לתקוף בשל ההתפתחויות האחרונות את חברות המדיה החברתית. "באופן כללי אני חושב שהחלטה של ממשלה לצנזר פלטפורמה כי הם מודאגים מצנזורה לא נשמעת לי כמו התגובה הנכונה", אמר.
אתמול נמסר מהבית הלבן כי טראמפ מתכוון לחתום על צו נשיאותי בנוגע לחברות המדיה החברתית, אולם לא פרטו מעבר לכך. טראמפ עצמו איים "לפקח בכבדות" או אפילו לסגור חברות מדיה חברתית שמנסות "להשתיק קולות של שמרנים".