נהגי אובר וליפט לניו יורק: קורסים עקב משבר הקורונה
ארבעה נהגים משתי החברות תבעו את ממשל מדינת ניו יורק על מנת שיוכלו לקבל דמי אבטלה ופיצוי בעקבות משבר נגיף הקורונה
- אובר מפטרת 3,000 עובדים נוספים
- אובר הפסידה ברבעון הראשון 2.9 מיליארד דולר - פי 2 מהתחזיות
- תביעה בקליפורניה: אובר וליפט הגדירו נהגים כעובדי קבלן ולא כשכירים
על פי כתב התביעה עליו דיווח הניו יורק טיימס אמש (ג'), הממשל משהה את תשלום הפיצויים להם הם זכאים ואף אינו משלם להם דמי אבטלה למרות שהם זכאים להם על פי חוק. כך לפי פרשנות הנהגים. כדי לקבל דמי אבטלה, המעסיקים נוהגים לדווח לממשל את היקף המשכורות שמשולמות לעובדים, אך במקרה של נהגי אובר וליפט הרשויות לא דרשו זאת מאובר וליפט.
כך שעל פי החוק הנהגים עצמם הם אלו שצריכים לדווח על הכנסותיהם באופן עצמאי. הטענה של הנהגים שהמהלך דורש מהם להתמודד עם בירוקרטיה והגשה של מסמכים מה שבפועל מעכב מאוד את התשלום לו הם זכאים. נהג אחד אף טען שנדרש למאות שיחות טלפון כדי לברר כיצד הוא אמור להגיש את המסמכים ועדיין לא קיבל תשלום. אם התביעה תצלח, הדבר יכריח את הממשל הניו יורקי לשלם את דמי האבטלה והפיצויים מיד.
מצב הנהגים בניו יורק בכי רע. על פי איגוד נהגי המוניות ותחבורה שיתופית של ניו יורק כ-76% מהם מתקשים בתשלום שכר דירה, ו-82% מתקשים ברכישת מזון בחודשיים האחרונים. ברור לכל שישנה דרישה לשירותיהן של אובר וליפט, בין אם הם קבלנים או שכירים, אך מנגד חשוב לאפשר להם תשלום שכר הוגן שיאפשר להתמודד עם מצבים חירום כמו שחווינו בחודשים האחרונים. תופעה זו וכנראה נוספות צפויות להתברר יותר ככל שכלכלת החלטורה הופכת למקור תעסוקה נרחב ומקובל בכלכלה המודרנית.