$
חדשות טכנולוגיה

אחרי מיקרוסופט, זום ופייסבוק - גוגל מאפשרת שימוש בחינם ב-Meet

גוגל מיישרת קו עם המתחרות ומאפשרת שימוש בחינם בשירות שיחות הווידאו שלה לכל מי שיש ברשותו משתמש של החברה. תאפשר שיחה של עד 100 משתתפים למשך 60 דקות

רפאל קאהאן 15:3930.04.20
גוגל הודיעה אמש (ד') שהיא תאפשר שימוש בחינם בפלטפורמת שיחות הווידאו שלה, Meet. על פי הפרסום של החברה, המהלך יאפשר לכל מי שבידיו חשבון גוגל, להתחבר לשירות ללא עלות. עם זאת החברה מגבילה את היקף המשתתפים ל-100 משתמשים ולזמן ועידה של עד 60 דקות. הטבת השימוש בחינם תסתיים ב-30 בספטמבר. חשוב לציין שהחברה עדיין לא שחררה את האפשרות לכל המשתמשים, לכן גם אם אתם לא יכולים להצטרף כרגע - הדבר צפוי להתבצע בימים הקרובים.

 

רוב הציבור לא מכיר את השירות Meet. מדובר במקבילה של גוגל לאפליקציות Teams ו- Zoom ומתחרות נוספות. במקור הוא היווה חלק משירות Hangouts, אך מאז שגוגל חיסלה אותו בניסיון לעשות סדר בבלאגן שירותי התקשורת שלה והפכה אותו לחלק מחבילת G, הוא זמין לשימושם של משתמשים משלמים בלבד. עד היום ניתן היה להשתמש בה רק דרך מנוי בתשלום לחבילת האפליקציות הארגוניות של גוגל המיועדת לעסקים או למוסדות חינוך.

גוגל Meet גוגל Meet צילום: The Verge

 

אך למרות שהשימוש יינתן בחינם, בניגוד ל-Zoom למשל, משתמש שירצה להצטרף לוועידה דרך Meet יצטרך להיות מחובר בכל עת לחשבון הגוגל שלו. או אם אין לו, ליצור לעצמו אחד כזה. עבור מי שלא מעוניין בקשר עם גוגל, זו עשויה להיות מגבלה רצינית. ואולם היתרון בהתחברות דרך חשבון היא שבכך ניתן למנהל הוועידה שליטה גדולה יותר על המשתתפים. זו דרך יעילה למנוע תופעות כמו Zoombombing שבמסגרתן מתחברים גורמים לא רצויים ו"מפוצצים" את הוועידות. אך בגוגל לא הסתפקו בכך, והוסיפו אמצעי בטיחות נוספים.

 

כך למשל משתתפים שלא הוזמנו באופן אישי על ידי מנהל הוועידה דרך רישום בקלנדר יועברו ישירות למרחב המתנה שבגוגל מכנים "חדר ירוק" (Green Room). הם יוכלו להצטרף רק באישורו. בנוסף משתתפי ועידות בגרסה החינמית של השירות לא יוכלו להצטרף לשיחה דרך שיחת טלפון אלא רק באמצעות הזמנה.

 

Zoom Zoom קרדיט: Zoom

 

אמצעים אלה משמשים את גוגל כדי לבדל את השירות שלה מהמתחרה Zoom. ובחברה כנראה מצפים שמאוכזבי זום רבים יעברו להשתמש בפלטפורמה שלה. זו השיטה של גוגל למנוע מזום להמשיך ולהשתלט על שוק שיחות הווידאו שהפך לתחום החם ביותר בחודשים האחרונים בחסות הקורונה.

 

זום למשל זינקה משימוש של כמה מיליוני משתמשים חודשיים לכמעט 300 מיליון משתמשים. גם Teams של מיקרוסופט חוותה עדנה ובהמשך לדוח האחרון של החברה שפורסם אמש, היא התגאתה במהלך שיחת משקיעים בזינוק אדיר בהיקף המשתמשים, שעבר מכ-44 מיליון באמצע מרץ, לכמעט 75 מיליון באפריל. מנגד, סונדאר פיצ'אי התגאה במהלך שיחת משקיעים שנערכה לאחר פרסום הדוחות של גוגל-אלפבית אתמול בלילה, שמתווספים לשירות כ-3 מיליון משתמשים יומיים.

 

ואולם קשה לדעת בבירור מה היקף המשתמשים במדויק, וההצהרות של גוגל לא ממש מסייעות לפזר את הערפל, אך עם זאת פיצ'אי גם ציין שהחל מה-9 באפריל מתווספים לשירות כ-2 מיליון משתמשים חדשים. כך שהמספר שפיצ'אי ציין בתחילה כנראה מתייחס למנויים. זאת ועוד, מנכ''ל גוגל-אלפבית, גם ציין שכעת עושים שימוש בשירות כ-100 מיליון משתמשים ביום, אך כאמור אין מדובר בהכרח במנויים משלמים שכן בגרסה בתשלום ניתן להזמין לשיחות כאלה גם משתמשים שאינם רשומים לגוגל.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x