פיטורים בהייטק
מג'יק ליפ מפטרת 1,000 עובדים - מחצית מעובדיה, גם בישראל
המהלך נובע מכך שחברת המציאות הרבודה מתכוונת לצמצם את חטיבת מוצרי הצריכה ללקוחות פרטיים ולהתמקד במקום זאת במוצרים המיועדים לארגונים; המנכ"ל והמייסד רוני אבוביץ': "הזדמנויות ההכנסה קצרות הטווח מרוכזות כיום בחטיבה העסקית". מקור בחברה מסר לכלכליסט שככל הנראה מדובר ב-50 עובדים בישראל שיאלצו לעזוב - כחצי מכוח האדם של החברה בארץ
מג'יק ליפ (Magic Leap), סטארט-אפ המציאות הרבודה שגייס מעל 2 מיליארד דולר מחברות גדולות כמו אלפבית ועליבאבא, מפטר מעל מחצית מכוח העבודה שלו, כ-1,000 איש - זאת במסגרת תוכנית רחבה לארגון מחדש, כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג מפי מקורות המעורים בנושא. מקור בחברה מסר לכלכליסט שככל הנראה מדובר ב-50 עובדים בישראל שיאלצו לעזוב - כחצי מכוח האדם של החברה בארץ.
- מג'יק ליפ למכירה: המחיר? 10 מיליארד דולר
- מג'יק ליפ משנה כיוון: ממקדת את מוצריה לשוק הארגוני
- מג'יק ליפ לא מצליחה למכור ונאלצת לפטר עובדים
לדברי המקורות ששוחחו עם בלומברג, המהלך נובע מכך שהחברה מתכוונת לצמצם את חטיבת מוצרי הצריכה ללקוחות פרטיים ולהתמקד במקום במוצרים המיועדים לארגונים.
החלטה זו, לסגת מתחום הצריכה לאנשים פרטיים מהווה שינוי משמעותי בחברה, שנחשבה למי שצפויה להוביל את תחום המציאות הרבודה בבתים.
"אף שצוות ההנהגה, הדירקטוריון והמשקיעים ממשיכים להאמין בפוטנציאל ארוך הטווח של החטיבה, הזדמנויות ההכנסה קצרות הטווח מרוכזות כיום בחטיבה העסקית", מסר המנכ"ל והמייסד רוני אבוביץ בהצהרה שפורסמה באתר החברה. עוד הוסיף כי החברה "קיבלה את ההחלטה הלא קלה לפטר עובדים". עם זאת, לא פירט לגבי מספר העובדים שיפוטרו. "השינויים האלה יתקיימו בכל רחבי החברה, מהכפופים אליי ישירות ועד לעובדים במפעלים".
טמיר ברלינר, מנהל הפעילות של מג׳יק ליפ בישראל הוציא הבוקר (ה') מכתב לעובדי החברה בו כתב: ״אנחנו נמצאים בתקופה בה עסקים מכל העולם מתמודדים עם אתגר גלובלי חסר תקדים ולאורו מוצאים את עצמם חייבים להתגמש בכדי לעבור אותו. ואנחנו במג׳יקליפ מוצאים את עצמנו באותה סירה״. ברלינר הוסיף שהחברה מבצעת הערכת מצב כדי להתאים עצמה למציאות החדשה ותהיה ״חייבת להתמקד באיזורים בהם יש התאמת שוק-מוצר בנוסף ליכולת לייצר תזרים בתקופה הקרובה, כמו גם הקטנת פעילויות בהם התפתחות השוק הייתה איטית יותר. מהיום אנחנו מתייעלים ומתמקדים בתחומים הבאים: קידום טכנולוגיות הנדרשות ע״י שותפינו. השקת ML2, המוצר דור-הבא של החברה. והתמקדות בעולם האנטרפרייז לטובת ייצור הכנסות בתקופה הקרובה״.
לפי המקרובים, דירקטוריון החברה שוקל גם לקבל השקעות חיצוניות וכן שיתוף פעולה עם חברה גדולה בתחום הבריאות.
המהלך מגיע לאחר שבחברה עבדו על יוזמות אסטרטגיות שנועדו להעניק לה שווי של מעל 10 מיליארד דולר, אולם המאמצים לא צלחו בשל ההאטה הכלכלית כתוצאה מהתפשטות מגיפת הקורונה. במקביל, החברה החלה להתמקד במכירת המוצרים שלה לחברות גדולות, בעיקר בתחומי הבריאות, התעשייה והפיננסים זאת בשל מכירות נמוכות מהמצופה בקרב צרכנים פרטיים של המשקפיים שייצרה.
משבר הקורונה גרם לפיטורים רבים בחברות סטארט-אפ טכנולוגיות. על פי נתונים שאספו ב- Layoffs.fyi מאז ה-11 במרץ פוטרו 273,083 עובדים ב-285 חברות סטארט-אפ. עם זאת, הנתון הזה קרוב לוודאי גבוה יותר שכן לא כל החברות דיווחו על הפיטורים.
מג'יק ליפ נוסדה ב-2011, ולפני שנתיים השיקה את משקפי המציאות הרבודה.