דואר ישראל מסכמת את 2019 עם רווח של 29 מיליון שקל ויציבות בהכנסות
הרווח גדל ב-66% לעומת 2018 אז עמד על 17.5 מיליון שקל, שנבע בעיקר ממכירת בניין משרדי החברה ברחוב ההגנה בת"א עבור 155 מיליון שקל. כך עולה מדוחות החברה ל-2019: דני גולדשטיין, מנכ"ל הדואר: "השפעות הקורונה על החברה מתבטאת גם בירידה בהכנסות, בעיקר אלה מהסחר הבינלאומי הנכנס והיוצא"
- מרכז המיון והחלוקה של הדואר ברחוב ההגנה בת"א נמכר ליזמים ב-155.2 מיליון שקל
- בגלל הקורונה: דואר ישראל הודיע על עיכובים, אמזון עוצרת קבלת סחורה
- ענף התקשורת והמדיה נערך להחרפת המשבר: "על סף קטסטרופה"
הרווח התפעולי עמד בשנת 2019 על -46 מיליון שקל, לעומת 47 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הEBITDA- צמח ב-18% בשנת 2019 ועמד על 194 מיליון שקל, אל מול 164 מיליון שקל בשנת 2018, הודות לאימוץ התקן החשבונאי החדש IRFS 16.
הכנסות החברה עמדו ב-2019 על 1.82מיליארד שקל, לעומת 1.84 מיליארד שקל ב-2018. החברה מדווחת על גידול משמעותי בהכנסות מסחר מקוון מול שנה קודמת, אשר מפצה על הירידה המתמשכת בהכנסות מתחום הדואר המסורתי, כחלק ממגמה כלל עולמית.
החברה מציינת כי הדואר הוא רשת הריטייל הגדולה בישראל עם 45 מיליון ביקורים ב-2019, וקרוב ל-1,400 יחידות ברחבי הארץ. 68 מיליון חבילות במשקל 14,100 טון חולקו ב-2019, לעומת 65 מיליון חבילות שחולקו ב-2018.
דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל מסר: "המשק כולו נכנס לתקופה מאתגרת עקב המשבר הכלל עולמי שצפוי לנו בעקבות נגיף הקורונה, אך זוהי גם הזדמנות עבורנו לצמיחה בתחום השליחים. אנו נערכים להעמקת פעילותנו גם בתחום הפנים ארצי ומזהים הזדמנויות נוספות בתחומי הפיננסים והבנקאות.
"נכון למועד זה השפעות הקורונה על החברה מתבטאות כמו ביתר הגופים במשק בשחיקה בהשקעות בשוק ההון, וירידה בהכנסות, בעיקר אלה הנובעות מהסחר הבינלאומי הנכנס והיוצא. הנהלת החברה נקטה בפעולות להפחתת הוצאותיה, על מנת להתמודד עם הירידה בהכנסות והיא ממשיכה לעקוב באופן שוטף אחר התפתחויות בארץ ובעולם ובוחנת את ההשלכות על מצבה הכספי ותוצאות פעולותיה".