$
גיימינג

הגיימינג בעידן הקורונה בצמיחה חסרת תקדים

יש גם מי שמרוויחים מהמשבר: אמנם כנסי הענק בוטלו, אך השהות הארוכה בבידוד ביתי מתגלה כמנוע צמיחה עבור תעשיית הגיימינג שמדווחת על עליות בהכנסות

איתמר זיגלמן 13:5124.03.20

משבר נגיף הקורונה שמשתק את הכלכלה העולמית ומביא לקריסת הבורסות, מתגלה כהזדמנות ממנה יש מי שדווקא מרוויחים ולא, אלה לא יצרני האלכוג'ל.

בזמן שתעשיות התיירות והתעופה עברו למצב של הקפאה ודפוסי צרכנות גלובליים עוברים שינויים בקצב מסחרר, השהות הארוכה בבידוד הביתי מתגלה כמנוע צמיחה לתעשיות אחרות. הבידוד נותן עדנה לשירותי הזרמת סרטים, לחברות משלוחים, לאפליקציות כמו Zoom או לאפליקציות לימוד מרחוק וגם הרשתות החברתיות פורחות בעידן הקורונה. לצד אלו, נראה כי גם תעשיית הגיימינג עשויה להסתמן כמרוויחה גדולה מהמשבר.

המנצחים הגדולים: גיימרים וגיימריות המנצחים הגדולים: גיימרים וגיימריות צילום: שאטרסטוק

 

כמו רוב העולם, גם תעשיית המשחקים חווה תקופה מבולבלת נוכח משבר הקורונה. מצד אחד, המשבר הביא לביטול כנסים ואירועים חשובים, כשהדור החדש של הקונסולות של סוני ואקסבוקס, הושק בכנסים מקוונים בלבד ואי הוודאות מלווה כל השקה. בנוסף, לאור המשבר עולות תהיות בדבר היכולת של קווי הייצור לעמוד בביקוש הצפוי של הקונסולות החדשות. על אף שאין הודעות רשמיות על דחיית מועדי ההשקה, איש לא יופתע במידה ואכן כך יקרה.

 

מול קשיים אלו, המשבר יוצר הזדמנות לצמיחת תעשיית הגיימינג. השהות הארוכה בבית מייצרת ביקוש רב למשחקים וקונסולות ובדומה לתורים הארוכים בסופר-מרקיםט, נוצרים גם תורים בחנויות המשחקים. קונסולות PlayStation 4 ו-Xbox one נמכרות במספרים שלא אופייניים לשנה האחרונה במחזור חיים של קונסולה.

 

בנוסף, מחקר של Verizon מצביע על עליה של 75% בצריכת אינטרנט לטובת משחקים מאז פרוץ המשבר. משמעות נתונים אלו היא שהציבור בבידוד ביתי מחפש בידור זמין, ומשחקי המחשב מעניקים גם בידור וגם דרך לשמר אינטראקציה חברתית. חברות רבות זיהו את ההזדמנות הזו והן מציעות משחקים בחינם לתקופה מוגבלת, יחד עם מבצעים לרכישת משחקים כשהרבה מהמשחקים מוצעים לציבור בהנחות משמעותיות.

 

גיימינג גיימינג איור: יונתן פופר

 

המשבר נותן רוח גבית גם לתחום שידור המשחקים בהזרמה (סטרימינג), תחום המזנק באופן משמעותי ביחס לתקופה המקבילה של 2019. מחקר של חברות סטרימינג מצא כי הצפייה במשחקים דרך Youtube ו-Twitch עלה ב-15% בשבועות האחרונים וכי שילוב השהיית משחקי ליגות הספורט וביטול בתי הספר, הקפיץ את הביקוש להזרמת משחקים בווידאו.

 

התוצאה? בזמן שליגות הספורט בוטלו והאצטדיונים שוממים מאדם, תעשיית ה- eSports משגשגת. תחרויות של משחקים מקוונים מחליפים שידורי ספורט חיים, ובמקום שידורים מהמדיסון סקוואר גארדן, שידור משחקים כגון League of Legends, Overwatch, ו- Call of Duty מקבל הזדמנות להיכנס למיינסטרים של שידורי הספורט. רק בשבוע שעבר, במקום מרוץ הפתיחה של הגראנד פרי האוסטרלי שבוטל, ניהלו שניים מכוכבי הפורמולה אחד קרב אספלט וירטואלי נגד שחקנים מכל העולם.

 

Call Of Duty Advanced Warfare Call Of Duty Advanced Warfare

 

 

בישראל לדוגמה, חלה עלייה בהרשמה לשירות Gamer+ של בזק בינלאומי, שנוצר במיוחד עבור גיימרים ומאפשר לשחקנים את הנתיב המהיר ביותר לשרתי המשחקים בחו"ל תוך שיפור של עד 30% במדדי המשחק המרכזיים. בחברה מסרו שחיבור זה הצליח לשפר את ה-latency בכ-20 milliseconds עבור השחקנים.

 

בתוך התחום, הענף שעשוי לצאת הנשכר ביותר מהמשבר הוא ענף המובייל, שם חסם הכניסה הוא הנמוך ביותר ורבבות אנשים משתתפים במשחקים מהנייד בקלות ובפשטות. לפי אותו מחקר שציינתי, משחקי המובייל מראים צמיחה גדולה במדינות שבהם הווירוס התפשט ושהוטל בהן עוצר תנועה והסגר מרצון של אזרחים. בדרום קוריאה למשל, שבה הייתה התפרצות של הנגיף בפברואר, נצפה גידול של 35% בהורדת משחקים לנייד באותו חודש. אחד המשחקים הפופולריים ביותר בזמן ההתפרצות הוא המשחק Plague Inc משחק בו השחקן משחק וירוס שמטרתו להשמיד את העולם. המשחק זכה לשיא של הורדות למחשב ובנייד, עד כדי כך שהוא נאסר להפצה בסין בשל היותו "תוכן בלתי חוקי".

 

סטרימינג בנטפליקס סטרימינג בנטפליקס צילום: שאטרסטוק

 

כיום כבר ידוע כי תעשיית הגיימינג מגלגלת לכיסה כסף רב אף יותר מהכנסות הסרטים בהוליוד, והיא נכנסת אל משבר הקורונה כשהיא במצב מצוין. משחקי המובייל כיום זולים ואף חינמיים, מחירי החומרה נגישים יחסית כשמחשבים וקונסולות אינם יקרים כבעבר. כל אלו מתחברים לתחום הצומח של שרותי הזרמת משחקים, שמייתר את הצורך בחומרה יקרה. עתה נותר לגלות, האם כשנצא מהמשבר נגלה שתעשיית הגיימינג תהיה ההוליווד החדשה?

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x