בשקט בשקט - פייסבוק השיקה מתחרה לפינטרסט
פייסבוק משיקה את Hobbi: שירות המאחד את כל היצירתיות בפעילויות האהובות תחת קורת גג אחת
ראש בראש מול פינטרסט: פייסבוק שחררה בסוף השבוע בהשקה שקטה אפליקציה חדשה בשם Hobbi שמטרתה "ללכוד ולארגן את היצירתיות" בפעילויות אהובות, כך לפי עמוד האפליקציה באפסטור. במילים אחרות, מדובר באפליקציה שמזכירה מאוד את פינטרסט הוותיקה והאהובה המיועדת לארגן ולעשות סדר בתמונות או סרטונים, בין היתר של התבשילים, מאפים, מוצרי אומנות, הכושר הגופני או עיצוב הבית שהמשתמשים מייצרים.
- תעשיית המדיה למדה מאיפה עושים כסף
- למה ויתרה פייסבוק על הפרסום בווטסאפ?
- פייסבוק: ההכנסות והרווח עקפו את התחזיות, המניה צונחת ב-7% במסחר המאוחר
מוצרים קודמים של החברה כללו, בין היתר, את אפליקציית הממים Whale, האפליקציה החברתית Bump ואפליקציית המוזיקה Aux. עד כה אף אחת מהאפליקציות לא ממש הצליחה לעורר עניין בקרב קהל המשתמשים.
קהל היעד של השירות החדש הוא בעלי התחביבים. לפי דיווח של טקראנץ', בניגוד לפינטרסט, פייסבוק לא ציידה את האפליקציה ביכולת לשתף את התוצרים הוויזואליים ברשתות החברתיות, אלא מיועדת לסייע בארגון תמונות של פרויקטים או עבודות ב"אוספים", וזאת על מנת לסייע למשתמשים לעקוב אחרי ההתקדמות במשך הזמן. בסיום הפרויקט ניתן להקליט סרטון המתעד את התהליך והתוצר.
עדות נוספת לאופי הניסיוני של השירות החדש ניתן למצוא בהיקף ההפצה המוגבל של האפליקציה. פייסבוק השיקה את האפליקציה לעת עתה רק בקולומביה, בלגיה, ספרד ואוקראינה. היא הופיעה בחנות האפליקציות האמריקאית רק בסוף השבוע, וגם זאת בדף preview, המיועד למוצרים שצפויים להגיע בקרוב, עם כי לפי הדיווחים כבר ניתן היה להוריד אותה גם משם. כמו שאר האפליקציות הניסיוניות, גם Hobbi אינה זמינה לאנדרואיד אלא רק למכשירי אייפון, אייפד ואייפוד טאץ' עם מערכת הפעלה iOS בגרסה 11 ומעלה.
קשה להעריך אם המוצר של פייסבוק מיועד להפוך למוצר או לשירות במסגרת אינסטגרם או פייסבוק עצמה. במקביל לדיווחים אף נצפתה ירידה קלה של מניית פינטרסט, אך לא ברור אם הדברים קשורים וזאת מכיוון שהמניה נמצאת במגמת ירידה כבר תקופה ארוכה.