החברה הישראלית שמצמידה רובוטים לקשישים מגייסת 36 מיליון דולר
חברת Intuition Robotic, המפתחת רובוט חברתי עבור בני הגיל השלישי והרביעי, הודיעה על גיוס של 36 מיליון דולר בסבב B. את הסבב הובילו SPARX Group ו-OurCrowd. החברה גייסה עד היום 58 מיליון דולר ומעסיקה 85 עובדים
חברת Intuition Robotic, המפתחת רובוט חברתי עבור בני הגיל השלישי והרביעי, הודיעה היום (ה') על גיוס של 36 מיליון דולר בסבב B. את הסבב הובילו SPARX Group ו-OurCrowd, ולקחו בו חלק משקיעים קיימים: Toyota AI Ventures, Sompo Holdings, iRobot, Union Tech Ventures, Happiness Capital, סמסונג נקסט, Capital Point ו-Bloomberg Beta. החברה גייסה עד היום 58 מיליון דולר ומעסיקה 85 עובדים.
- סטארט-אפ הענן Model9 גייס 9 מיליון דולר בסבב ראשון
- דיפ אינסטינקט גייסה 43 מיליון דולר
- ה-LiDAR של אינוויז יותקן על משאיות סיניות
הרובוט שמפתחת החברה נועד להפיג את בדידותה של האוכלוסייה המבוגרת ומכונה ElliQ. הוא מצוייד במיקרופונים, מצלמות, ומערכות נוספות, שמטרתן להקנות לו יכולת לזיהוי המשתמשים בחלל, תחושותיהם ושגרת יומם, כשעיקר התפעול שלו מתבצע באמצעות פקודות קוליות.
מהחברה נמסר כי במהלך השנה האחרונה הרובוט שלה בילה 10,000 יום בביתם של קשישים אמריקאים, מרביתם בני 80-90 שבילו 90 יום ברציפות עם ElliQ. הרובוט מעסיק אותם בפעילויות ובשיחה, ונכון להיום המשתמשים לוקחים חלק בשמונה פעילויות בממוצע ביום, המסתכמות בשש דקות של אינטרקרציה נטו.
דור סקולר, מייסד משותף ומנכ"ל החברה, מסר: "ההשקעה תתדלק את האבולוציה של הפיתוח שלנו - מסייען דיגיטלי לבן לוויה לכל דבר, שנמצא לצדנו, צופה את הצרכים שלנו ומשפר את החיים שלנו באופן פרואקטיבי. לטכנולוגיית ה-AI הקוגניטיבית שלנו יש את הפוטנציאל לעשות מהפכה בתקשורת שבין אדם ומכונה, באמצעות יחסים אמפטיים המבוססים על אמון וכוללים חוויות אישיות ומהנות".
לצד הרובוט לגיל השלישי, החברה עובדת על שיתופי פעולה עם לקוחות אוטומוטיב כמו מכון המחקר של טויוטה, וזאת מתוך הבנה שכחלק מהמהפכה בעולם הרכב גם החוויה שבתוך המכונית תצטרך לעבור אבולוציה. יצרניות הרכב נמצאות בתחרות הולכת וגוברת בתחום מול חברות הטכנולוגיה, ומעוניינות להציע פתרונות משלהן.