$
תקשורת

דו"ח האינטרנט של בזק: הגיל הממוצע לקבלת סמארטפון - 10

לפי הדו"ח המסכם את השנה שעברה, 6.6 מיליון גולשים באינטרנט בישראל, כשנפח הגלישה היומי לגולש עומד על 9 ג'יגה בממוצע; 85% מההורים מגבילים את זמן הצפייה של ילדיהם במסכים לשלוש שעות ביום ו-75% מההורים מחטטים בחשבון של ילדיהם; 30% מהישראלים צורכים טלוויזיה בסטרימינג על גבי האינטרנט

אביאור אבו 17:2421.01.20

חברת בזק פרסמה היום (ג') את הדו"ח השנתי שלה למצב האינטרנט בישראל לשנת 2019. הדו"ח, שסוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים בעידן הדיגיטלי, מבוסס על סקר שערכה החברה בשיתוף מכון המחקר TNS-KANTAR. הסקר כלל מדגם ארצי בקרב 1,400 מרואיינים בגילאי 13 ומעלה מכלל המגזרים, ולראשונה גם מדגם ילדים בגילאי 8-12.

 

 

 

מהדו"ח עולה כי בסוף שנת 2019 מספר גולשי האינטרנט בישראל עמד על כ-6.6 מיליון איש, כאשר נפח הגלישה היומי של גולש באינטרנט הנייח עמד על 9 ג'יגה בממוצע.

 

בראש מצעד השימוש באפליקציות צועדת ווטסאפ עם 91% שימוש בקרב כלל הגולשים. אחריה פייסבוק עם 81% ואינסטגרם עם 52%. טלגרם במקום הרביעי עם 23%, במקום השישי טוויטר עם 15% וטיקטוק סוגרת את הרשימה עם 6% בלבד. פייסבוק מזוהה יותר עם הקהל הבוגר, אינסטגרם עם הנוער וטיקטוק עם קהל הילדים.

 

 

ווטסאפ. הפופולרית ביותר מבין האפליקציות ווטסאפ. הפופולרית ביותר מבין האפליקציות צילום: שאטרסטוק

 

 

לפי הדו"ח, תופעת ה-"Sharenting" (הורים משתפים ברשת) בולטת מאוד השנה, כאשר 52% מההורים מאמינים שיקבלו יותר לייקים אם יעלו תמונה של ילדיהם. במקביל, כשליש מבני הנוער בודק לייקים כל כמה דקות ו-59% מבני הנוער חשים אכזבה מכמות הלייקים שקיבלו. 45% מבני הנוער טוענים שהרשת גורמת להם להרגיש שהחיים של אחרים יותר מאושרים, כאשר 60% מעלים תמונות שנראות מאושרות מכפי שבאמת הרגישו.

 

47% מבני הנוער צופים בנטפליקס

 

מתוך הדו"ח עולה עוד, כי הגיל הממוצע לקבלת סמארטפון הוא 10. 85% מההורים מגבילים את זמן הצפייה במסכים לשלוש שעות ביום. 75% מההורים דיווחו כי הם מחטטים בווטסאפ של ילדיהם. המקצוע הנחשק ביותר בקרב ילדים הוא כוכב רשת עם 23%, לעומת שחקן כדורגל עם 15%, או זמר עם 8% בלבד. 55% מהילדים מייצרים תוכן ייעודי ליוטיוב לפחות פעם בשבוע.

 

 

ילדים עם סמארטפון. אילוסטרציה ילדים עם סמארטפון. אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

 

 

בתחום תוכן הטלוויזיה ניתן לראות כי 30% מהישראלים צורכים טלוויזיה בסטרימינג על גבי האינטרנט. 28% דיווחו כי הם צופים בנטפליקס, כאשר מקרב בני הנוער הנתון עומד על 47%. עוד ניתן לראות בדו"ח כי ישראלים צופים בטלוויזיה במקביל לגלישה בטלפון הנייד, כאשר התופעה מתחזקת ככל שהגיל יורד. שליש מהישראלים דיווחו כי הם מאזינים לפודקאסט ועושים זאת בעיקר תוך כדי נסיעה. הנושאים העיקריים שמאזינים להם הם היסטוריה, כלכלה והייטק.

 

30% מתושבי תל אביב משתמשים בתחבורה שיתופית

 

גם השנה תחום הקניות ברשת ממשיך ומתחזק, כאשר 82% מהישראלים קונים אונליין. תחום רכישת הביגוד ברשת כמעט והכפיל את עצמו בשנתיים האחרונות עם 45% מהנשאלים שציינו שהם קונים בגדים והנעלה ברשת, לעומת 24% בשנת 2017. גם קטגוריית רכישת המזון ברשת יותר מהכפילה את עצמה בשנתיים האחרונות ועומדת על 33% בשנת 2019, לעומת 18% בשנת 2017.

 

34% ציינו שזנחו את המזומן לטובת תשלום באפליקציות, בעיקר למטרת העברת כספים. צריכת השירותים באופן עצמאי גם מתחזקת, כאשר התחומים הבולטים שבהם הישראלים מעדיפים להסתדר ללא נציג שירות הם: קולנוע, תחבורה ציבורית, הזמנת אוכל ממסעדות, תשלום חשבונות ותיירות.

 

 

תשלום במובייל תשלום במובייל צילום: שאטרסטוק

 

 

30% מתושבי תל אביב משתמשים באפליקציות תחבורה שיתופית, זאת לעומת 16% בלבד בשאר הערים בישראל. נכון לסוף 2019, יש 8,200 קורקינטים שיתופיים בתל אביב. נתונים נוספים שעולים מהדו"ח: 76% מגבים מידע על גבי הענן; 27% מהבתים בישראל הם בתים חכמים; 10 מכשירים מחוברים בממוצע בבית; ו-42% קיבלו פרסום ממוקד אחרי שדיברו בקרבת סמארטפון.

 

קרן לייזרוביץ, סמנכ"לית השיווק והחדשנות בבזק, מסרה: "החלטנו לשלב השנה לראשונה את קבוצת הגיל הצעירה כי זיהינו את הדומיננטיות שלה ברשת. נראה כי הקבוצה שנולדה לתוך הרשת מתייחסת אל המרחב הווירטואלי כחלק מהמרחב הפיזי שבו כולנו חיים. השנה יותר מתמיד ניתן לראות איך כולנו הפכנו להיות חלק מתעשיית הלייקים ומוקפים במדיה 24/7. בעיקר אנחנו רואים שצריכת התוכן הולכת וגדלה ובמקביל קבוצת הגיל שנחשפת אליו הולכת ויורדת".

 

 

אילוסטרציה אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

 

x