האיחוד האירופי: טינדר, גריינדר, OkCupid ואחרות מכרו מידע פרטי למפרסמים
האיחוד האירופי פתח בחקירה לאחר שחקירה גילתה שאפליקציות הדייטינג הפופולריות שיתפו עם מפרסמים מידע כגון העדפה מינית, מיקום ופרטים אישיים ללא רשות; זו הפרה חמורה של חוקי ה-GDPR, המסדירים את פרטיות המידע באירופה
- "אני שואף להפוך את קייפ לגוגל או פייסבוק של הגנת הפרטיות ברשת"
- אפל שוב יוצאת למאבק בבית הלבן כדי להגן על פרטיות האייפון
- הרשות להגנת הפרטיות: מועדוני הלקוחות לא עומדים בכללי אבטחת מידע בסיסיים
ה-NCC, הפועלת במימון הממשלה הנורווגית, הודיעה כי הגישה תלונה נגד גריינדר, טוויטר ועוד חברות פרסום לסוכנויות הגנת המידע של החברות, בטענה כי הפעילות מהווה הפרה של ה GDPR - האסדרה הכללית להגנת מידע - תקנות בנושא פרטיות מידע שקבע האיחוד האירופי. החוק אוסר על חברות לאסוף מידע אישי כמו העדפות מיניות ומוצא אתני ללא הסכמה מפורשת.
"על הפרקטיקות האלה כבר אי אפשר לשלוט, והן מפרות את חוקי הגנת המידע האירופים", אמר פין מירסטד מה NCC. "היקף המעקב מקשה על צרכנים לעשות בחירה מודעת לגבי הדרך בה המידע הפרטי שלהם נאסף, משותף ונעשה בו שימוש". טוויטר טענה כי היא השעתה את גריינדר מ-MoPub, הרשת הפרסום לסמארטפונים שלה, וכי היא חקרה את הנושא. הפרה של ה-GDPR יכולה להביא לקנס של 20 מיליון יורו או 4% מההכנסות השנתיות של חברה, הסכום הגבוה מבין השניים.
החוקרים אמרו כי הם בחנו 10 אפליקציות אנדרואיד, אשר נמצא כי הן מעבירות מידע ל-135 גורמי צד שלישי לפחות. גריינדר אמרה כי היא לא בחנה עדיין את הדוח, אך ציינה כי היא מפרסמת את שיטות שיתוף המידע שלה בדף מדיניות הפרטיות של האפליקציה. קבוצת Match Group המחזיקה ב-OKCupid וטינדר אמרה כי היא חולקת מידע רק כאשר הוא הכרחי על מנת לספק את שירותיה.