יוטיוב: ירידה של 70% בזמן הצפייה של סרטונים קיצוניים
שירות הווידאו של גוגל פרסם את המספרים בבלוג שלו אך לא פירט באיזה תוכן מדובר. בנוסף נמנעו ביוטיוב מלציין אילו שינויים בוצעו כדי למנוע את הצגת התכנים הבעייתיים למשתמשים
- צנזורת קמפיינים פוליטיים: יוטיוב החליטה לא להחליט
- יוטיוב לאלופים: 6 טריקים פשוטים לשיפור הצפייה
- יוטיוב מיוזיק נחת בישראל: איך הוא מול אפל וספוטיפיי?
יותר משלושים שינויים הוכנסו לשיטה בה נבחרים סרטונים מומלצים מאז ינואר 2019. מיוטיוב לא נמסר בדיוק מה השתנה, וגם הבלוג לא מציין כמה סרטונים הומלצו לפני ואחרי השינויים שיושמו. במקום זה, הפוסט של יוטיוב מראה כיצד מנהלי פורומים עוברים על קריטריונים ספציפיים בכדי להחליט אם סרטון שסומן הוא אכן גבולי. את המידע הזה מזינים לכלי למידת מכונה עליהם יוטיוב סומכת לפיקוח ובקרה על התכנים בפלטפורמה.
כמה מהקריטריונים שמנהלי פורומים בוחנים הודגמו בראיון שנערך לא מזמן עם מנכ"לית יוטיוב, סוזן ווייציצקי. סרטון אחד שהראתה וויציצקי כלל תוכן גבולי והציג אלימות בין אסירים בסוריה, עם זאת הסרטון נשאר באתר מאחר והוא הועלה על ידי קבוצה ששמה לה למטרה לחשוף בעיות במדינה. סרטון אחר השתמש בחומר גלם ממלחמת העולם השנייה, ומכיוון שהוצא מהקשרו ההיסטורי והיווה בסיס להפצת רטוריקה של עליונות לבנה על ידי קבוצות שינאה הוא הורד מהאתר.
לאחרונה שינתה יוטיוב את מדיניות השנאה שלה בניסיון להתייחס לנושאים כמו לאומיות לבנה, שעתה נחשבת להפרה של כללי המשתמש של האתר. אנשים יכולים לחשוב שכל הצהרת עליונות יכולה להסתיים בהסרה של התוכן מהאתר. זה לא בהכרח נכון. ווייציצקי אמרה כי תוכנו של סרטון נבחן לפי הקשרו, והוסיפה שאם סרטון יאמר בפשטות: "האדם הלבן הוא עליון" בלי הקשר אחר, הוא לא נחשב גבולי, ולא יוסר מהאתר.
מדי דקה מועלות ליוטיוב 500 שעות של תוכן, שהן 720 אלף שעות בכל יום. 30 אלף ימים ידרשו בכדי לצפות בכל הסרטונים שהועלו לפלטפורמה רק ביום אחד. ירידה בכמות האנשים אשר צופה בתוכן גבולי היא דבר טוב, אבל עד שיוטיוב לא תפרסם מספרים ברורים יותר, עדיין קשה להעריך מה זה באמת אומר.