בלעדי לכלכליסט
לא צריך להכין מצגת: יזמים שמחפשים השקעה יצטרכו לפתור בעיה עסקית אמיתית
חברת התוכנה האמריקאית ויסטקס מחפשת סטארט-אפים לרכישה ולהשקעה בישראל בתחום בינה מלאכותית. הדרך לקבל השקעה: להציע פתרון לבעיות שמוצגות באתר שנבנה במיוחד לשם כך. את מרכז הפיתוח שיוקם בהמשך ינהל אורי בן פורת, בכיר לשעבר בשיכון ובינוי
חברת התוכנה האמריקאית ויסטקס החליטה לדלג על שלב המצגות המתיש בחיפוש אחר סטארט-אפ להשקעה בישראל. לכלכליסט נודע כי החברה שגייסה באחרונה 100 מיליון דולר כתקציב להשקעות ורכישות, העלתה לאוויר אתר מיוחד בו יצטרכו יזמים שמחפשים השקעה לתת רעיונות לפתרונות מבוססי בינה מלאכותית של בעיות עסקיות אמיתיות עימן התמודדה ויסטקס בעבר. הנרשמים לאתר יוכלו להוריד משם נתונים אמיתיים של חברות הנמנות עם לקוחות של ויסטקס שפועלת בעיקר בתחום של ניהול מדיה וזכויות יוצרים וכן ניהול אסטרטגיות שיווק. בין הלקוחות המרכזיים של ויסטקס - אולפני פוקס המאה ה-20, MGM, סוני, קוקה קולה, בוש וסיסקו.
- קליר ג'נטיקס של מורן שניר נמכרת בכ-50 מיליון דולר
- גיוס מהיר, השקה זריזה ומכירה תוך 3 שנים: הסיפור מאחורי אקזיט הענק של לומינייט
- אקזיט של 430 מיליון דולר לחברת Crossix של אסף אבן חיים
על בסיס הסטארט-אפים בהם תשקיע או תרכוש ויסטקס היא מתכננת להקים מרכז פיתוח בישראל שינוהל על ידי אורי בן פורת, לשעבר מנכ"ל חברת המים של שיכון ובינוי אשר כיהן בעבר גם כיועצו הכלכלי והמדיני של שמעון פרס.
ויסטקסט היא חברה פרטית משיקגו שהוקמה ב-1999 על ידי סנג'אי שאה והגיעה להכנסות שנתיות של 250 מיליון דולר ללא גיוס חיצוני כלשהו (בוטסטראפ) עד הגיוס של 100 מיליון דולר השנה מקרן ההשקעות הפרטית אקסל-KKR שנועד לממן רכישות. החברה מעסיקה 1,600 עובדים.