יו"ר ועד עובדי סלקום: "מייאש לשבת מול אנשים שמגיעים למו"מ רק כדי לסחור בכמויות מפוטרים"
במכתב לעובדי סלקום ששלחה היום מיה יניב היא הפנתה אצבע מאשימה להנהלה: "מנכ"ל סלקום הזמין את 'דלויט' כדי שתספק לו תוכנית להבראת החברה, שילם על ה'תוכנית' רבע מיליון שקל, והחברה המליצה לפטר 1,000 עובדים בעלות של 150 מיליוני שקל"
- אחרי 25 שנה: סלקום תעזוב את דיזנגוף סנטר
- סלקום מתחמשת בעופר עיני לקראת המו"מ מול העובדים
- על כוונת הפיטורים בסלקום: דרג הביניים
עוד כותבת יניב כי "מנכ"ל החברה כנראה מכיר רק דרך אחת - 'דרך הכסף' (ומה זה משנה שאנחנו אלו שעושים אותו...), ומאיפה הכי קל להביא כסף כדי 'ליישר' את האקסל? צודקים בהחלט! שליחת עובדים הביתה ובכמויות! איך נעבוד אח"כ? כבר 'נסתדר!'
"חשוב לדעת, מנכ"ל סלקום הזמין את חברת 'דלויט' על מנת שזו האחרונה תספק לו תוכנית להבראת החברה... שילם על ה'תוכנית' סדר גודל של רבע מיליון שקל לא כולל הוצאות נוספות. אם עדיין לא הבנתם, חברת 'דלויט' הגיעה לסלקום בסוף אוגוסט 2019, ובאורח פלא באמצע ספטמבר 2019 יש כבר דו"ח סופי. מרשים ביותר! אז מה בדו"ח אתם שואלים? המלצה לפיטורי 1,000 עובדים בעלות של 150 מיליוני שקל.
"המשבר בענף קיים בעיקר בגלל כשל שוק שאיננו מטופל כבר שנים", כותבת יניב, "מה שמונע הגעה לשיווי משקל. להשקיע ולפתח תשתיות תקשורת, להיות בקדמת הטכנולוגיה, להעסיק אלפי עובדים איכותיים - מי חשב או חושב שכל זה יכול להתקיים ב-20 שקל למנוי? זול יותר ממנת פלאפל... אני באמת מאמינה שהציבור חכם! ואחראי! אנשים יעדיפו לשלם כמו בכל העולם 70-50 שקל".
יניב כותבת כי "כולי תקווה שלא נצטרך להגיע ליום שהוצאת שיחה או גלישה איכותית באינטרנט יהיו משימה בלתי אפשרית כאן. הפתרון למשבר הנוכחי מחייב שינוי בתוך סלקום אך בעיקר נדרשות פעולות נחרצות, אמיצות ומהירות של הרגולטור וניהול זהיר ואחראי של הסיטואציה מצד כלל הגורמים".
המשבר בסלקום
הנהלת סלקום הודיעה לפני החגים כי היא צפויה לפטר בין 500-1,000 עובדים במסגרת תכנית התייעלות מקיפה שנחשפה ב"כלכליסט", וזאת מתוך מצבה של כ-4,000 איש. המהלך החל במטרה לצמצם את ההוצאות השנתיות של החברה בכ-150 מיליון שקל.
בתגובה להודעתו של ניר שטרן, מנכ"ל החברה, עצרו עובדי סלקום את עבודתם וההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה. לאחר מכן הודיעו הצדדים כי העיצומים הוקפאו וכי המשא ומתן יחל אחרי החגים, כמתוכנן.
השבוע נחשף ב"כלכליסט" כי החברה שכרה את שירותיו של עופר עיני על מנת לנהל את המשא ומתן מול העובדים. אתמול נחשף כי מחלקת מחקר בהסתדרות
עומלת על תכנית התייעלות שנוגעת דווקא לצד הרגולטורי במשבר שוק הסלולר, וזאת במקביל לשיחות המתקיימות מול ועדי העובדים בנוגע לפיטורים. בין הצעדים שתציע ההסתדרות למשרד התקשורת הפחתה באגרות התדרים, השתת עלויות על מפעילים וירטואליים, החזרת זיקה בין חבילה למכשיר והפרדת פלאפון ו-HOT מובייל מחברות האם.