Next Insurance גייסה 250 מיליון דולר מחברת הביטוח Munich Re
חברת הסטארט-אפ הישראלית פועלת בתחום הביטוחים המקוונים והיקף ההשקעה מעניק לה שווי שוק של מעל מיליארד דולר. נקסט אינשורנס גייסה עד כה 131 מיליון דולר חוץ מהסבב הנוכחי
חברת הסטארט-אפ הישראלית לתחום הביטוח נקסט אינשורנס, גייסה 250 מיליון דולר בסבב גיוס שלישי מענקית ביטוח המשנה Munich Re. ענקית הביטוח הגרמנית השקיעה את כל הסכום בסבב הנוכחי והופכת למשקיעה הגדול בחברה. סבב הגיוס מביא את סך המימון של נקסט אינשורנס ל381 מיליון דולר על פני תקופה של פחות משלוש שנים, וממקם את החברה במעגל אקסקלוסיבי של סטארט-אפים שהגיעו לסטטוס של חד קרן זאת אומרת ששוויין עולה על מיליארד דולר.
- "פיתחנו פלטפורמה שמאפשרת לכל אחד להוציא פוליסת ביטוח בתוך 8 דקות"
- חברת הביטוח "נקסט אינשורנס" שכרה 4,000 מ"ר בכפר סבא
- מייסדי נקסט אינשורנס: "חיפשנו שוק קיים, אבל כזה שלא מתפקד"
בין המשקיעות הקודמות: Munich Re, Redpoint Ventures, Nationwide, Markel, American Express Ventures, Ribbit Capital, TLV Partners, Group 11 וחברת Zeev Ventures. לכלכליסט נודע שהסכום שהחברה גייסה היה בשווי של מעל למיליארד דולר.
בשיחה עם כלכליסט מספר נסים טפירו, אחד ממייסדי החברה ומנהל את מרכז הפיתוח של החברה בישראל, "החברה הגרמנית מאוד מאמינה בביטוח הדיגיטלי וזה חלק מהותי מפעילותה העתידית. אנחנו שותפים שלהם מתחילת דרכם הדיגיטלית והם ליוו אותנו במשך כמה שנים וראו שזה תופס מומנטום בשוק עם הצעת ערך מאוד ייחודי והחליטו להשקיע בנו הרבה יותר".
מהחברה נמסר שהכספים החדשים ינותבו לטובת פיתוח מוצרים חדשים, בעזרתם החברה תוכל להרחיב את סל מוצרי הביטוח שלה לעסקים קטנים. כמו כן, החברה תאיץ באופן משמעותי את הרחבת מעגל הלקוחות.
"אנחנו ממוקדים בשוק האמריקאי לא שוללים כניסה לשווקים נוספים ואין לכך קשר לגיוס הנוכחי", אומר טפירו. "בארץ יש לנו 85 עובדים ואנחנו גדלים מהר והשאר בארצות הברית. מגייסים במרץ למרכז הפיתוח בארץ ורוצים להגדיל את שאר הפעילות. אם לפני שנה תמכנו בכמה עשרות סוגי מקצועות וכיום בכמה מאות מקצועות על פני כמה קווי ביטוח".
"המכירות שלנו גדלות בקצב מאוד מהיר ובקרוב נוציא עדכון נוסף שיראה את הקצב", אומר טפירו. "אנחנו יזמים עם רגליים על הקרקע וחשוב לנו לבנות עסק שמחובר למציאות פיננסית וזה מה שמוביל ומדריך אותנו ורואים מהצד את ההתפתחויות ולומדים מזה. אבל לאורך השנים בכל החברות שהקמנו רצינו רק חברות שיש להן עסק אמיתי עם אחיזה במציאות".
לדברי גיא גולדשטיין מייסד שותף ומנכ"ל נקסט, החברה סיימה את 2018 עם קצב מכירות שנתי של 44 מיליון דולר ובאוגוסט 2019 הגענו לקצב מכירות שנתי של 77 מיליון דולר. "חברת Munich Re שותפים שלנו כבר מתחילת הדרך. הם עזרו לנו לצמוח ולפתח את החברה," אמר גולדשטיין. "הקמנו את נקסט כדי לשנות את פני תעשיית הביטוח לעסקים קטנים והשקעה חדשה זו תמשיך לעזור לנו להגדיל את הצוות שלנו, לפתח את הטכנולוגיה שלנו, לתת שירות פנומנלי ולהאיץ את צמיחתם של לקוחותינו. אנו נרגשים לגבי עתיד התעשייה וגאים להיות, יחד עם חברת Munich Re, בקרון הקטר של השינוי."
אחד הבידולים המשמעותיים של נקסט בהשוואה לחברות ביטוח אחרות הוא מגוון ההטבות שהיא מציעה ללקוחותיה ללא תשלום נוסף. שירות זה כולל את Live Certificate, התעודה הראשונה הדיגיטלית המאפשרת בדיקת תקפות ביטוח בזמן אמיתי. בנוסף, החברה מציעה ללקוחותיה גישה לפורטל בו בעלי פוליסות יכולים להוסיף מבוטחים, לעדכן את הפוליסה או את פרטי התשלום שלהם, לשלוח הוכחות להימצאות ביטוח ועוד, בכל רגע נתון מכל מקום ובכל מכשיר. לאחרונה, השיקה נקסט את נקסט לסוכנים, פלטפורמה המאפשרת ללקוחות לרכוש פוליסות ביטוח של נקסט דרך סוכן ביטוח.
"המודל העסקי של נקסט, שמונע על ידי טכנולוגיה וניתוח נתונים, מאפשר הזדמנויות צמיחה יוצאות דופן, ואנו נמנף אותן ביחד," אמר יואכים וונינג, יו"ר חבר המנהלים בחברת Munich Re. "חברת הביטוח נקסט תקבל חיזוק על ידי המומחיות שלנו בביטוח ראשוני ומשני. ההשקעה הזו מבטאת את המחויבות של Munich Re להיות הספקית המובילה בשוק הפתרונות הביטוחיים הדיגיטליים. ההשקעה גם תעזור ל-Munich Re להגדיל נוכחותה בשוק המבטיח של ביטוחים ללקוחות מסחריים קטנים ובינוניים בארצות הברית. אנו בטוחים שבנייה על בסיס שיתוף הפעולה המוכח שלנו תועיל הן ל-Munich Re והן לחברת הביטוח נקסט."
לדברי דובי פרנסס מ-Group11, אחת מהמשקיעות המוקדמות בחברה, ״ארה"ב היא בית ל-29 מיליון עסקים קטנים ובינוניים המהווים את עמוד השידרה של הכלכלה האמריקאית ומייצגים 99.7% מכלל העסקים במדינה. ישנם 1,000 סוגי עסקים קטנים ובינוניים ומה שמשותף להם זה שמרביתם נדרשים לכל הפחות לביטוח עסק כללי. עד להופעתה של נקסט אינשורנס נאלצו רוב העסקים הללו להתעסק עם תהליך ארכאי ולא יעיל בו מעורבים סוכני ביטוח, פקסים, כמויות של ניירת ושעות רבות בכדי שיוכלו לקבל ביטוח. לא רק שהתהליך הקיים אינו יעיל, שיטת החיתום גם לא יעילה,לא פרטנית לפי סוג העסק המבוטח והפארסה הגדולה מכל היא שב-2019 היא נעשית על ידי בני אנוש ובמעורבותם".
לחברה משרדים בפאלו אלטו ובכפר סבא. מישראל החברה מנהלת את פעילות הפיתוח, השיווק וה-BI. לחברה כ-200 עובדים כאשר מחצית בישראל. רק לפני חודשיים עברה נקסט בישראל למשרדים חדשים במטרה לגייס עשרות עובדים נוספים לצוותים המקומיים בשנה הקרובה. החברה נוסדה בשנת 2016 ע"י צוות של יזמים סדרתיים: גיא גולדשטיין המנהל את החברה מעמק הסיליקון, נסים טפירו המנהל את מרכז הפיתוח בישראל, ואלון חורי המנהל את מחלקות הBI והמרקטינג מכפר סבא, ישראל גם כן.