רשמית: פייסבוק נותנת לפוליטיקאים פטור מחוקי השימוש
ראש חטיבת התקשורת של הרשת החברתית הודיע כי מועמדים למשרות ציבוריות ובכירים שמכהנים בהן לא יצונזרו, משום שכל דבריהם נחשבים לתוכן חדשותי; באילו מקרים בכל זאת יושתקו הפוליטיקאים? אם יסיתו לאלימות ישירה, או יעברו על חוקי פרסום המודעות בתשלום
פייסבוק הודיעה שפוליטיקאים לא צריכים לציית לתנאי השימוש הסטנדרטיים שלה, שחלים על יתר המשתמשים - אלא אם מדובר במקרה של פרסום מודעות בתשלום. "אין זה התפקיד שלנו להתערב כשפוליטיקאים מדברים", מסרה הנהלת הרשת החברתית; עם זאת, לפי דיווח של the Verge ציינה פייסבוק שתכנים יוסרו במקרים בהם עלולים "להוביל לאלימות ונזק בעולם האמיתי".
- ועדת פייסבוק לערעורי צנזורה לא תשפיע על מדיניות החברה
- מנכ"ל דיסני חושף: תכננו לקנות את טוויטר
- אינסטגרם תחסום פוסטים שמציגים דיאטות וניתוחים קוסמטיים לקטינים
ההנחיות דומות למדיניות של טוויטר, ומבוססות על חוקים קודמים של פייסבוק בנושא; נראה כי לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2020, בפייסבוק טורחים להדגיש כי ברצונם להתרחק ממחלוקות פוליטיות. ההצהרה נועדה גם לצמצם את הביקורת שהוטחה בחברה מצד פוליטיקאים ימנים בארה"ב, שטענו לצנזורה מכוונת על רקע פוליטי.
ראש חטיבת התקשורת של פייסבוק, ולשעבר סגן ראש ממשלת בריטניה, ניק קלג הסביר את המדיניות בנאום שנשא בפסטיבל אטלנטיק, והרחיב את הנושא בפוסט שפרסם: "אם מישהו יוצא בהצהרה או משתף פוסט שמפר את הסטנדרטים של הקהילות שלנו, אנחנו בכל זאת נרשה לו לעלות לפלטפורמה אם אנחנו נאמין שהעניין הציבורי בקריאתו גבוה מהסכנה לנזק", כתב. "מעתה והלאה אנחנו נתייחס לדיבור של פוליטיקאים כתכנים חדשותיים שבאופן כללי צריכים להישמע".
פוליטיקאים שמלכלכים אחד על השני אינו דבר חדש, אך כעת הם יכולים להגיע לציבור במהירות גבוהה יותר ובהיקף נרחב יותר, הסביר קלג; "יש שיגידו שעלינו לעשות יותר מכך, שזו טעות לאפשר לפוליטיקאים להשתמש בפלטפורמה שלנו כדי לומר דברים רעים או לצאת בטענות כוזבות. אך נסו לדמיין את התרחיש ההפוך", כתב. "האם יהיה זה מקובל שחברה ציבורית תמנה עצמה לשופטת ותשפוט כל מה שפוליטיקאים אומרים?"
לפי התיאור של קלג, פייסבוק תוכל לבחור להסיר רק איומים ישירים נגד אנשים מסוימים ולהגן על כל מי שמגדיר עצמו כמועמד פוליטי בכל דרג בממשלות. הוא הוסיף שכפי שנקבע אשתקד, החברה לא תבצע בדיקת עובדות לטענות של פוליטיקאים, אלא אם שיתפו "תכנים שכבר הופרכו" - סיפורים שזוהו כפייק ניוז.
בטוויטר כאמור יש מדיניות זהה ביחס לציוצים של פוליטיקאים מובילים, אך היא חלה רק על חשבונות מואשרים עם מעל 100 אלף עוקבים, שמייצגים בכיר בממשלה, פוליטיקאי נבחר או מועמד למשרה ציבורית.