מנכ"ל סנאפ ליזמים שרוצים להנפיק חברה: אל תעשו זאת
אוון שפיגל טען שהנפקת סטארט-אפ היא אתגר בעייתי, והביא כדוגמה את החברה שלו שכבר שנתיים נאבקת לשוב ולהיסחר מעל למחיר ההנפקה; לדבריו, ההליכה לבורסה היתה תרגיל קשה בבניית אמון עם קבוצת משקיעים חדשה
לאוון שפיגל, מנכ"ל סנאפ, יש עצה מהותית מאוד ליזמים שהקימו סטארט-אפ, הצמיחו אותו ועתה שוקלים להנפיקו בבורסה: פשוט לא לעשות את זה. שפיגל הזהיר מפני הנפקות בכנס של גולדמן זאקס שנערך אתמול (ד') בניו יורק. הקהל, שהורכב כמתבקש בעיקר ממשקיעים, צחק מדבריו של שפיגל, והמנחה אפילו התבדח שיערכו את דבריו כך שלא יכנסו להקלטה.
- אינסטגרם בונה אפליקציית צ'ט לשיתוף נרחב: מתמונות ועד מצב הסוללה שלכם
- סנאפ תגייס מיליארד דולר לפיתוח תוכן, רכישת חברות ומציאות מוגברת
- סנאפ חשפה את Spectacles 3, משקפיים מצלמים משופרים
"אני חושב שמבחינתנו, ההפיכה לחברה ציבורית היתה תרגיל בבניית אמון עם קבוצה חדשה לגמרי של משקיעים. ולמען האמת, אני חושב שזה משהו שלוקח זמן", הסביר. "אם נסתכל על המשקיעים שלנו, שהיו משקיעים פרטיים אצלנו במשך שנים רבות, בנינו את מערכת היחסים איתם בכך שאמרנו להם שניקח סיכונים גדולים, עדכנו אותם בחזון שלנו ואז הוצאנו את התכניות לפועל. כך שלאורך שלוש, ארבע, חמש שנים בנינו אמון רב עם המשקיעים האלה. כעת עלינו לעבור את אותו התהליך עם בעלי מניות חדשים ולבנות מערכות יחסים חדשות", הוסיף. "ובכנות, עלינו פשוט להפגיז ביצועים בצד העסקי ולספק תוצאות".
עברו מעט יותר משנתיים מאז ההנפקה של סנאפ, והמניה לא מצליחה לחזור ולהיסחר מעל למחיר ההנפקה, שעמד על 17 דולר למניה. החברה מתאוששת כעת לאחר שהעיצוב מחדש לאפליקציה אכזב את המשתמשים וחל עיכוב בעדכון האפליקציה למשתמשי אנדרואיד, זאת בעוד שמתחרים כמו אינסטגרם הספיקו בזמן הזה להשיק מאפיינים חדשים כמו Stories ולהעתיק ממנה גם תכונות כפילטרים מבוססי מציאות מוגברת.
החברה הגיעה למצב שלא רק שלא הצטרפו אליה משתמשים חדשים, היא אפילו איבדה רבים. עם זאת, השנה חלה התאוששות בתחום זה; סנאפצ'ט כוללת יותר רכיבי פרסום, שיוכלו לשפר את הכנסותיה, אך עדיין לא המציאה משהו שיביא להצטרפות מהירה ומשמעותית של משתמשים, ואינה מהווה איום אמיתי על פייסבוק ואינסטגרם.