עליבאבא רוכשת את פלטפורמת המסחר המקוון קאולה ב-2 מיליארד דולר
הענקית הסינית תשלב את קאולה השייכת לקבוצת נטאיז בחברת טימול שבבעלותה, ובכך תיצור את פלטפורמת הסחר המקוון הגדולה בסין עם נתח שוק של 56.2%; החברה הנרכשת תמשיך לפעול עצמאית
- ג'ק מא: AI תאפשר לנו לעבור לשבוע עבודה של 12 שעות
- על רקע המהומות: עליבאבא תדחה את ההנפקה בבורסת הונג קונג
- רשמית: אחד ממייסדי עליבאבא רוכש את מלוא הבעלות על קבוצת ה-NBA ברוקלין נטס
לפי הדיווחים, מנכ"ל טימול, אלווין ליו, יהיה המנכ"ל החדש של קאולה, ויחליף בתפקידו את זנג לי, אך קאולה תמשיך לפעול עצמאית תחת המותג שלה.
טימול גלובל וקאולה הן פלטפורמות המסחר המקוון הגדולות בסין, ומחזיקות בנתחי שוק של 31.7% ו-24.5% בהתאמה. משמעות איחודן הוא שהעסק שייווצר יהיה גדול בהרבה מיריביו כמו JD Worldwide, VIP International ואמזון צ'יינה. מוקדם יותר השנה היו דיווחים על שיחות למיזוג בין קאולה ואמזון צ'יינה.
עליבאבא ו-Yunfeng, חברת ההשקעות שנוסדה ע"י מייסד עליבאבא ג'ק מא, הסכימו גם על השקעה של 700 מיליון דולר בסבב הגיוסים האחרון של NetEase Cloud Music. הצעד הזה ייתן לעליבאבא את מניות המיעוט בשירות סטרימינג המוזיקה, בעוד נטאיז תישאר בעלת השליטה.
בהודעה לעיתונות אמר מנכ"ל נטאיז, וויליאם דינג: "אנו שמחים שמצאנו שידוך אסטרטגי לקאולה במערכת הגדולה של עליבאבא, שבה קאולה תמשיך לספק לצרכנים סינים מוצרים מיובאים ושירותים באיכות גבוהה. במקביל, השלמת העסקה האסטרטגית תאפשר לנטאיז להתמקד באסטרטגיית הצמיחה שלה, ולהשקיע בשווקים שמאפשרים לנו למנף בצורה הטובה ביותר את יתרונותינו התחרותיים".
דניאל זנג, מנכ"ל קבוצת עליבאבא, אמר: "עליבאבא בטוחה בעתיד של שוק המסחר המקוון הסיני, שאנחנו מאמינים שעודנו נמצא בחיתוליו ומכיל פוטנציאל צמיחה גדול".