המטוס החשמלי הישראלי עובר לידיים סינגפוריות
קלרמונט הסינגפורית רכשה 70% מחברת Eviation Aircraft הישראלית של אביב צידון, לפי שווי של 108 מיליון דולר. הרוכשת מתכננת לאחד בין החברה לבין יצרנית מנועי הטיסה החשמליים האמריקאית MagniX
חברת ההשקעות הסינגפורית קלרמונט רכשה את השליטה בחברת Eviation Aircraft הישראלית של אביב צידון. על פי הדיווחים, קלרמונט רכשה 70% מהחברה הישראלית וה־30% הנותרים יישארו בידי מייסדיה ‑ היו"ר צידון והמנכ"ל עומר בר יוחאי. סכום העסקה עומד על כ־76 מיליון דולר, לפי שווי של 108 מיליון דולר, כך על פי דיווח ב"פורבס".
אוויאיישן פיתחה מטוס נוסעים חשמלי שיכול לטוס לטווח של כ־1,000 ק"מ במהירות של 440 קמ"ש. המטוס אמור להציע עלויות תפעול נמוכות ב־50% ממטוסים רגילים בגודל שלו, ולצאת לייצור מסחרי ב־2020.
צידון הוא טייס קרב שהיה ממקימי חברת BVR שנמכרה לאלביט. לאחרונה נחשף ב"כלכליסט" שחברת פינרג'י, שהוא אחד ממייסדיה, מקימה מפעל לייצור סוללות חשמליות לרכב בהודו.
אוויאיישן פועלת מאזור התעשייה קדימה־צורן ומעסיקה כ־40 עובדים במרכז הפיתוח של החברה שימשיך לפעול גם לאחר הרכישה. לפי הערכות, הוא אף צפוי לגדול. בעקבות הרכישה כל פעילות הייצור והפיתוח העסקי תתמקד בארה"ב באזור סיאטל.
המשקיעה היא חברת השקעות ותיקה שהוקמה על ידי איש העסקים ריצ'רד צ'נדלר, בן למשפחת משקיעים ותיקה. קלרמונט מחזיקה בהשקפת השקעות שמחפשת השקעה שלא רק מניבה תשואה אלא גם תורמת לסביבה ולעולם. "העדיפות הראשונה שלנו היא בניית בית חזק יותר לדור הבא", נכתב באתר החברה.
ההשתלטות של קלרמונט על החברה הישראלית היא ככל הנראה השלב הראשון של החברה הסינגפורית בבניית חברת ענק בתחום מטוסי הנוסעים מבוססי חשמל. בעבר השקיעה החברה ביצרנית מנועי הטיסה החשמליים האמריקאית MagniX. כעת החיבור בין שתי החברות ייצור חברה שמייצרת את כל מכלולי המטוס החשמלי.