$
הייטק והון סיכון

פורשה תשקיע 2 מיליון דולר בסטארט-אפ הישראלי TriEye

החברה הישראלית מפתחת טכנולוגיית חישה המאפשרת ראיה בתנאי מזג אוויר ותאורה קשים. מאז הקמתה גייסה TriEye כ-22 מיליון דולר, וההשקעה של פורשה היא חלק מסבב גיוס נוסף. חבר בוועד המנהל בפורשה: "לטכנולוגיה של החברה תפקיד מפתח בדרך לדור הבא של מערכות מתקדמות ברכבים אוטונומיים"

מאיר אורבך 10:0021.08.19

יצרנית הרכב פורשה (Porsche) תשקיע 2 מיליון דולר בסטארט-אפ הישראלי TriEye, שטכנולוגיית החישה שלו מאפשרת ראיה בתנאי מזג אוויר ותאורה קשים. הההשקעה היא חלק מסבב גיוס בהיקף של 19 מיליון דולר.

 

בחודש מאי האחרון הכריזה TriEye על סבב גיוס ראשון בהובלת אינטל קפיטל, ובהשתתפות מריוס נכט ו-Grove Ventures של דב מורן, המכהן גם כיו"ר TriEye. מאז הקמתה גייסה TriEye כ-22 מיליון דולר, כולל השקעת סיד של 3 מיליון דולר אותה הובילה Grove Ventures בנובמבר 2017.

 

עומר קפח, אבי בקל ופרופ' אוריאל לוי מ-TriEye עומר קפח, אבי בקל ופרופ' אוריאל לוי מ-TriEye צילום: דויד גארב

 

Porsche Ventures מחפשת השקעות אסטרטגיות במודלים עסקיים הקשורים בחוויית לקוח, ניידות וסגנון חיים דיגיטלי, לצד טכנולוגיות עתידיות דוגמת אינטליגנציה מלאכותית, בלוקצ'יין, מציאות וירטואלית ומציאות רבודה (VR ו-AR). יצרנית מכוניות הספורט, באמצעות פעילויות ההון סיכון שלה, משקיעה בחברות חדשות שנמצאות בשלבים מוקדמים ובשלבי צמיחה.

 

TriEye הוקמה ב-2017 על ידי המנכ"ל אבי בקל, סמנכ"ל המו"פ עומר קפח וה-CTO פרופ' אוריאל לוי, אחרי כעשר שנות מחקר מתקדם בננו-פוטוניקה שביצע פרופ' לוי באוניברסיטה העברית. החברה הצליחה לפתח מצלמת SWIR (אינפרה-אדום באורך גל קצר) ברזולוציית HD, בעלות מזערית, ובגודל קטן יותר ביחס לטכנולוגיות הקיימות, והוכיחה שהטכנולוגיה עובדת וניתנת לייצור המוני.

 

מצלמת ה-SWIR שפיתחה TriEye צפויה להגיע לשוק ב-2020 ומיועדת להציל חיים בכבישים. המצלמה תאפשר למערכות ADAS ולרכבים אוטונומיים להשיג יכולות ראיה באיכות HD בתנאי מזג אוויר ותאורה קשים, הכוללים בין היתר ערפל, אבק או חושך, שבהם מצלמות סטנדרטיות אינן מסוגלות לראות. גם כאשר משלבים מספר פתרונות חישה דוגמת מכ"ם, lidar ומצלמה, לא ניתן כיום לאתר ולזהות עצמים בוודאות גבוהה בלילה או בתנאי ראות קשים נפוצים, דוגמת אדם הרוכב על אופניים תחת ערפל.

 

"חברת TriEye, תחת ניהולו של צוות חזק ומנוסה מאוד בתחומי הננו-פוטוניקה, החיישנים, והלמידה העמוקה (Deep-Learning), מפתחת טכנולוגיה מבטיחה", אמר מיכאל שטיינר, חבר בוועד המנהל למו"פ בפורשה. "אנחנו רואים פוטנציאל עצום בטכנולוגיית החישה שסוללת את הדרך עבור הדור הבא של מערכות מתקדמות לסיוע לנהג ולפונקציות של הרכב האוטונומי. מצלמת ה-SWIR של TriEye משחקת תפקיד מפתח בתהליך הזה: היא מציעה רמת בטיחות גבוהה יותר במחיר תחרותי".

 

אבי בקל, מנכ"ל ומייסד משותף של TriEye, מסר: "אנחנו פועלים על מנת להציל חיים ולהפחית את הסיכויים לתאונות דרכים תחת כל תנאי מזג אוויר או ראות אפשריים. הרחבת סבב A שלנו והצירוף של פורשה כמשקיעה אסטרטגית ב-TriEye הם הוכחה נוספת לכך ש-SWIR הוא מרכיב חיוני בפתרון הנדרש למערכות ADAS ולרכבים אוטונומיים, שיכלול שילוב של חיישנים שונים".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x