תחרות המחירים בסלולר לא עוצרת: we4G מציעה ללקוחות חבילת גלישה במחיר הפסד
מותג הסלולר של אקספון 018 שבבעלות חזי בצלאל מציע ללקוחות המאיימים לעזוב חבילת גלישה של 40 ג'יגה ושיחות והודעות ללא הגבלה תמורת 9.90 שקל לחודש בלבד
סאני תקשורת, היבואנית הרשמית של סמסונג בישראל, הודיעה השבוע על שיווק חבילת סלולר ב־14.90 שקל לחודש, ונדמה היה כי הורידה את שוק הסלולר לשפל מחירים חדש.
- החבילה החדשה של סאני: דיל או תרגיל
- החבילה המוזלת תופסת את חברות הסלולר בתזמון רגיש במיוחד
- האינטרס הסודי של HOT מאחורי המבצע שמטלטל את שוק התקשורת
אולם המחיר האטרקטיבי ביותר בשוק מסתתר דווקא במחלקת שימור הלקוחות של we4G, תחת שם הקוד "חורף 40". מחיר החבילה ללקוחות המאיימים לעזוב עומד על 9.90 שקל לחודש, עם נפח גלישה של 40 ג’יגה ושיחות והודעות ללא הגבלה.
המחיר שמציעה we4G נקרא בעגה המקצועית "מתחת לקו". החברות משתמשות בכלי זה כדי לפצות לקוחות שחוו תקלה או שירות לקוחות לקוי, אך בעיקר כדי לנסות להחזיק לקוחות שכבר עקרו לחברה מתחרה, במה שמכונה מחירי Win–Back. מחירים אלה לא מפורסמים לציבור הרחב ולרוב מדובר במחיר הפסד עבור החברות, שרק מעוניינות לשמר על מצבת לקוחותיהן בכל מחיר.
We4G, מותג הסלולר של אקספון 018 שבבעלות חזי בצלאל, החל לפעול כמפעיל סלולר שישי באפריל 2018 והמשיך את המהפכה שחוללו גולן טלקום ו־HOT מובייל עם כניסתן לשוק ב־2012. החברה השיקה עם כניסתה חבילות סלולר שוברות שוק: 40 ג’יגה גלישה "לכל החיים" במחיר 29 שקל לחודש; או 10 ג’יגה גלישה לשנתיים במחיר 19 שקל לחודש, שעדיין כיום זו ההצעה הפומבית הנמוכה ביותר של החברה.
בעוד שב־2006 ההכנסה הממוצעת של חברות הסלולר ממנוי (ARPU) עמדה על כ־170 שקל לחודש, ב־2018 היא עמדה על 64 שקל בלבד. עבור הצרכן זו בשורה טובה. עם זאת, בראייה עתידית, רמת המחירים הנמוכה מציבה חשש בנוגע ליכולת של חברות הסלולר להשקיע כסף לקראת המעבר לדור 5, מה שיקשה על המדינה להדביק את הקצב העולמי בתחום. וכפי שציין משרד התקשורת בדו"ח סיכום השנה: "נדרש להגיע לנקודת איזון חדשה בין רמת התחרות הטכנולוגית לרמת התחרות על המחיר".
באקספון סירבו להתייחס לדברים.