אובר יורדת ב-6% במסחר המאוחר לאחר הפסד רבעוני ענק של 5.2 מיליארד דולר
חברת שיתוף הנסיעות הפסידה 4.7 דולר למניה, בעוד האנליסטים צפו לה הפסד קטן יותר של 3.1 דולר למניה. גם הכנסות החברה איכזבו ועמדו על 3.2 מיליארד דולר, לעומת צפי להכנסות גבוהות יותר של 3.4 מיליארד דולר. מנכ"ל אובר: "ב-2020 וב-2021 תראו את ההפסדים שלנו קטנים"
רבעון מאכזב לחברת שיתוף הנסיעות אובר מפיל את המנייה שלה במסחר המאוחר בוול סטריט ב-12%.
- נתוני אובר וליפט מעידים שהן לא הפתרון לבעיית הגודש בכבישים
- אובר בדרך? נהגי המוניות כבר עורכים כנס חירום
- המשקיעים עצבניים: הדלק של מניית אובר אוזל במהירות
לפני זמן קצר דיווחה החברה על תוצאותיה לרבעון השני, מהן עולה כי רשמה הפסד רבעוני ענק של 5.2 מיליארד דולר או של 4.7 דולר למניה. הכנסות אובר עמדו על 3.2 מיליארד דולר.
האנליסטים צפו לאובר הפסד קטן בהרבה של 3.1 דולר למניה והכנסות מעט גבוהות יותר של 3.4 מיליארד דולר. מניית אובר נסחרת ביציבות מאז הנפקת החברה בחודש מאי האחרון. עם זאת, במהלך יום המסחר היום זינקה מניית חברת הנסיעות השיתופיות ב-8%.
"אנחנו חושבים ש-2019 תהיה שנת השיא שלנו בהשקעות וב-2020 ו-2021 תראו את ההפסדים קטנים. אני חושב שאנחנו יכולים לדחוף את החברהלנקודת איזון, אם נרצה לעשות זאת בכנות", אמרמנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי בשיחה עם CNBC. "אין לי ספק שהעסק בסופו של דבר יתאזן ויהיה רווחי".
בעוד אובר ייסדה שוקי שיתוף נסיעות בכל רחבי העולם, החברה גם השקיעה בפעילויות נוספות, בהן משלוחי מזון ושיתוף קורקינטים חשמליים. "פעילות המזון שלנו היא עדיין עסק שמחזיק בצמיחה מאוד גדולה ושמושך הרבה מאוד כסף. לא רק בארה"ב, אלא בכל העולם", הוסיף קוסרשאהי. "בכנות אני לא מצפה שהעסק יהיה רווחי בשנה הבאה או בזו שאחריה".
החברה רשמה 30 מיליון נסיעות ב-2018. ביולי הפלטפורמה של אובר השיגה יותר מ-100 מיליון משתמשים פעילים לראשונה - מסרה החברה.
במאי 2019 אובר דיווחה על הפסד של מיליארד דולר על הכנסות של 3.1 מיליארד דולר בדו"ח הראשון שלה כחברה ציבורית.