וונאג' רוכשת את חברת over.ai הישראלית
סכום העסקה לא נמסר. חברת התקשורת האמריקאית מתכננת למנף את הטכנולוגיה של החברה כדי לפתח בינה מלאכותית שמיועדת להחליף מוקדנים במרכזי שירות טלפוניים
- חברת Vonage מגייסת 80 עובדים
- "לא יודע" - האם כדאי לאמץ את טקטיקת ראיון העבודה של מנכ"ל גוגל
- הישראלים שבונים את הסייענית החכמה של וויל איי אם
בשיחה עם כלכליסט מסביר שגיא דודאי מנהל מרכז הפיתוח של וונאג' בישראל ומנהל הפיתוח העולמי של החברה שהעסקה כוללת את רכישת הטכנולוגיה והצוות שמונה כ-20 עובדים. "מרבית עובדי החברה ומנהליה יעברו לעבוד על המוצרים שלנו תוך כדי שנשלב את הטכנולוגיה שלהם". דודאי סירב להתייחס לסכום העסקה אך על פי הערכה זו אינה עסקה מהותית לוונאג' מאחר וזו בעיקר רכישה של טכנולוגיה וכח אדם ולא רכישה של עסקים.
נועם פיין, מייסד משותף ומנכ"ל Over.ai, אמר: "הטכנולוגיה שלנו נבנתה מתוך אמונה שכדי שארגונים וחברות יפגשו את העידן הדיגיטלי עם אינטליגנציה, על בני אדם ומכונות ללמוד לעבוד יחד". וונאג' היא ספקית שירותי תקשורת מבוססי ענן, המיועדים ללקוחות ארגוניים ולמפתחים. היא אחת הגדולות מסוגה בארה"ב, עם הכנסות של יותר ממיליארד דולר בשנה. לאחרונה נחשף בכלכליסט שהחברה ניסתה לרכוש את חברת הממד החמישי של בני גנץ ודורון כהן. רכישה שלא יצאה לפועל אבל כן הביאה לקליטת עובדים רבים של הממד החמישי בחברה.
Vonage תשלב את טכנולוגיית “Voice over AI” בכדי לקדם את פיתוח שניים ממוצרי הדגל שלה: Vonage Business Cloud (VBC) שמספק פתרונות תקשורת בענן לחברות ו- NewVoiceMedia המעניק פתרונות מתקדמים למרכזי שירות ברחבי העולם. עוד אומרים בחברה כי הרכישה תסייע לה להאיץ את פיתוח פלטפורמת ה-API שלה.
בינה מלאכותית שתחליף את המוקדנים בעתיד
כשנתיים לאחר רכישתה עברה סנסיה תפנית משמעותית כאשר למעשה הפכה להיות חברה עצמאית בשם over.ai בבעלות הראפר, אשר מפתחת סייענית חכמה אישית שמיועדת לעסקים. הטכנולוגיה של החברה מתחרה בסירי אלקסה ואחרות. בראיון שנתנו נועם פיין ויוסי מרואני מייסדי החברה לכלכליסט בעבר הם הסבירו על המוצר של החברה,"אנחנו מוסיפים יכולות של בינה מלאכותית לעולם הטלפוניה. כיום החברות ששולטות בעולם ההפעלה הקולית הן לא החברות שמעבירות הכי הרבה שיחות קוליות. חברות הטלפוניה, לעומתן מעבירות שיחות מצד אל צד ללא ערך מוסף".
דודאי מסביר לכלכליסט מה התוכנית של חברת וונאג' "אנחנו ניקח את טכנולוגיית ה-AI שהם פיתחו ונשלב אותה במוצרים שלנו דוגמת מערכות קונטקט סנטר. המערכות שלהם יודעת לזהות ולהבין שפת אדם ולנהל דיאלוג בין מערכות בוט לבין בני אדם. בדומה לסירי ולאלקסה שיודעות לזהות שפת אדם גם המערכת שפיתחה סנסיה מאפשרת לזהות קול".
שגיא דודאי מסביר שהרכישה היא חלק מאסטרטגיה שלנו כי אנחנו מאוד מאמינים בבינה מלאכותית וברצון שלנו להתרחב במהירות האפשרית. "פיתחנו פלטפורמה המשלבת יכולות של בינה מלאכותית וקול בשפה טבעית ושבנויה כדי להתמודד עם האינטראקציה המסובכת שבין לקוחות לעסקים בשיחות קוליות על קווי טלפון. אנחנו כיום מחליפים אנשים במוקדי שירות. אם הרכב האוטונומי מחליף צורך בנהג, בעתיד בעולם שלנו אנחנו מחליפים את הצורך במוקדנים. הפלטפורמה שלנו יכולה להתממשק לקווי מוקדי שירות ולבצע משימות רבות שאין בהן צורך במענה אנושי", אמר פיין.
בין לקוחות וונאג' נמנים אובר, WeWork, KLM, Airbnb ועוד. Vonage נוסדה ב-2001 בארה"ב ומעסיקה 2,000 עובדים. החברה נסחרת כיום בשווי שוק של כ-2.9 מיליארד דולר. החברה מעסיקה בישראל כ-90 עובדים במרכז הפיתוח, ובסך הכל כוללת מערך הפיתוח שלה כ-600 עובדים במשרדים בסן פרנסיסקו, לונדון, מדריד וברצלונה.