מייסד אוקולוס: פייסבוק תיכשל, אין עתיד בשוק ה-VR לגיימרים
ג'ק מקאולי עבד ב-EA וסייע בפיתוח קונסולת האקסבוקס 360 לפני שהצטרף לחברה המציאות המדומה שרכשה הרשת החברתית; לדבריו, חוויית המשחק ב-VR מסורבלת, לא נוחה ואינה חברתית, ולכן לא תוכל לנצח את הקונסולות
פייסבוק קנתה את אוקולוס לפני 5 שנים ב-2 מיליארד דולר, ומאז מנסה להפוך אותה לרכישה משתלמת. ואולם, אחד ממייסדי אוקולוס, ג'ק מקאולי, סבור שאין לה סיכוי: "אני לא רואה שוק למוצר הזה", הסביר מקאולי לאתר CNBC ואמר שאין עתיד אמיתי לגיימינג במציאות מדומה.
- VR בשידור חי וניטור עיניים: חידושי מציאות מדומה בתערוכת CES
- חומות המיינסטרים ושופרות התוכן: למה גם 2019 לא תהיה שנת ה-VR?
- הצלחה מדומה: אוקולוס מבית פייסבוק מחסלת את חנות סרטי ה-VR
לדבריו, ישנם משתמשים רבים שסובלים מבחילות משימוש במשקפי VR, והמוצר לא מאפשר משחק משותף בצורה נוחה. "יש סיבה לכך שמשחקי וידאו לא התפתחו לטכנולוגיות תלת ממד עד היום", הסביר מקאולי, "אין לי מושג איזו חוויית גיימינג במציאות מדומה תהיה מספיק חזקה כדי לשמור גיימרים דבוקים למשקפיים במשך שש שעות, כמו שקורה עם קונסולות".
למקאולי ניסיון רב בתעשיית הגיימינג; הוא ממפתחי הלהיט Guitar Hero, עבד בצוות הפיתוח של קונסולת האקסבוקס 360 ואף כיהן בתפקיד בכיר בענקית המשחקים EA לפני שהצטרף לאוקולוס. "זה נכון שכשאתה חובש את המשקפיים יש לך 'אפקט וואו'", אמר מקאולי, "אבל מה אתה עושה איתם לאחר מכן? אני לא רואה אנשים מסתובבים איתם ברחוב או בציבור".
הוא סיפר שהדגם הראשון של אוקולוס נמכר בכ-70 אלף יחידות והדגם השני בכ-150 אלף יחידות. משקפי האוקולוס Go, הגרסה הבאה של המשקפיים כבר נמכרה בכ-2 מיליון יחידות. מדובר בצמיחה גדולה, אך לא מרשימה ביחס למחיר הדגם, כ-200 דולר.
משקפי האוקולוס Quest, הדגם האחרון שהושק במאי שעבר ושייחודו באפשרות לפעול ללא חיבור למחשב נמכר בכ-1.1 מיליון יחידות, על פי נתוני חברת המחקר SuperData.
לשם השוואה, סוני מכרה כ-18 מיליון יחידות פלייסטיישן 4 ב-2018 ונינטנדו - כ-17 מיליון קונסולות סוויץ'. מעבר לקווסט, אוקולוס גם השיקה את ה-Rift S, גרסה עבור מחשבים. שני המוצרים נמכרים בכ-400 דולר - יקר מקונסולת גיימינג ממוצעת.