מכת הביקורות המזויפות באמזון: מחוקקים דורשים הסברים מבזוס
חברי ועדת המסחר של בית הנבחרים הורו לחברה להציג את צעדיה למלחמה בסקירות והערכות מוצר שקריות, ולהבין האם היא מרוויחה מפעילות הזייפנים. מחקרים הראו שכ-82% מהרוכשים מושפעים מביקורות מוצרי אמזון, ושרוב הזיופים הם בתחום האלקטרוניקה
הזיופים באמזון הגיעו עד וושינגטון: חברי ועדת האנרגיה והמסחר של בית הנבחרים האמריקאי דורשים מהחברה להסביר כיצד היא נאבקת ב"סקירות והערכות שקריות של מוצרים באתר שלה".
- הסנאט האמריקאי: האם אפל, גוגל, אמזון ופייסבוק - מונופולים?
- אמזון משדרגת את צי המטוסים שלה, בעזרת התעשייה האווירית
- כמה חדשנית ומהפכנית, ככה פוגענית: חצי יובל לאמזון
על פי דיווח של הביזנס אינסיידר, המחוקקים שלחו לחברה מכתב שלשום (ג') ובו הם מבקשים המנכ''ל ג'ף בזוס, להציג את הדרכים בהן ענקית הקמעונאות מזהה, מסירה ומונעת פרסום של חוות דעת, סקירות או הערכות פיקטיביות של מוצרים שנמכרים באתר.
המחוקקים מבקשים להבין האם אמזון מרוויחה מכך שנמכרים באתר מוצרים שזוכים לקידום מבוסס על שקר או זיוף. סקירות מוצרים מזויפות, שלרוב ממומנות על ידי המוכרים, מסייעות לא פעם לקדם מוצרים בינוניים לראש רשימות המכירות ובמקרים מסוימים גם להפוך למומלצי אמזון בקטגוריות השונות. על פי מחקר של מכון פיו, כ-82% מהלקוחות נוטים לקרוא סקירות או חוות דעת על מוצרים לפני שהם מחליטים לרכוש אותם.
על פי פרסומים של הניו יורק טיימס, כשני שליש מהלקוחות הבוגרים נוטים להתייחס לסקירות וחוות הדעת כ"אמינות". ואולם בדיקה של הגארדיאן מאפריל שעבר מצאה שכ-99% מהסקירות וחוות הדעת בארבע מוצרים מובילים בקטגוריית השעונים החכמים למשל לא נבדקו. הרגולטורים הזכירו במכתבם גם שתחקיר של באזפיד ניוז מאפריל שעבר מצא שמוכרים באמזון מוכנים להוציא עד כ-10 אלף דולר בחודש על פרסום של סקירות או חוות דעת מזויפות כדי להגדיל את מכירותיהם.
בתגובה לפניית בלומברג, מסרה אמזון שהיא רואה בחומרה רבה את הנושא. "אפילו חוות דעת שקרית או מזויפת בודדה היא אחת יותר מדי מבחינתנו", נאמר בתגובה. אתר Fakespot, שמתמחה בניתוח חוות דעת וסקירות פרסם דו''ח שהראה עלייה חדה בפרסום שלהם לקראת הפריים דיי, יום ההנחות והקניות השנתי של אמזון שמתקיים באמצע יולי. על פי המחקר, רוב הסקירות המזויפות היו בקטגוריות הסמארטפונים, האלקטרוניקה ואוזניות הבלוטות'.
ה-FTC, נציבות הסחר הפדרלית, גם נדרשה לנושא ובפברואר שעבר הגישה תביעה ראשונה על פרסום סקירות וחוות דעת מזויפות על ידי סוחר באמזון. זה הואשם על ידי הנציבות בפרסום חוות דעת לטובת גלולות הרזיה שמכר באמזון.