ארה"ב: נתונים של ווייז מסייעים לפיתוח מודל לחיזוי תאונות דרכים
אפליקציית הניווט הפופולרית אוספת מידע נרחב ביותר, שכולל גם תאונות מינוריות שלא מקוטלגות בדרך כלל בידי הרשויות. עתה מנסה משרד התחבורה האמריקאי להתעמק במידע הזה, כדי לבנות מודל שיצפה נקודות תורפה בטיחותיות וישפיע על הקצאת שוטרים וכוחות חירום
משרד התחבורה האמריקאי החל לבדוק יוזמה שתשתמש במידע שווייז אוספת ממשתמשיה כדי לבנות מודלים לחיזוי סיכוני תחבורה ותאונות דרכים. חוקרי משרד התחבורה החל לבחון את נתוני ווייז מול מידע שנאסף במדינות כוושינגטון וטנסי, ליצירת מפה ובה נקודות שמועדות לפורענות בכבישים.
- כך תקליטו את קולכם האישי בתור הנחיות הניווט של Waze
- ווייז, חשבי מסלול מחדש: אפליקציית הניווט מקבלת הפעלה קולית
- מנהל האנליטיקה של Waze: הפיתרון לפקקים הוא נסיעות משותפות
חיזוי תאונות דרכים הוא אתגר עצום, שכן על אף שנדמה שיש המון תאונות, שיעורן מכלל הנסיעות נמוך ביותר. על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בכבישים מהירים בארה"ב, כתשעה בני אדם נפגעים בתאונות דרכים על כל 160.9 מיליון ק"מ של נסיעה.
ווייז מספקת הרבה מאוד מידע; היא כבר עובדת עם רשויות מקומיות ומשתפת פרטים על זרימת התנועה. חוקרים שבדקו את הנתונים של ווייז בקליפורניה מצאו שמשתמשי האפליקציה מודיעים על בעיות תנועה או תאונות כ-2 דק' ו-40 שניות בממוצע לפני שמישהו מודיע לרשויות או לשירותי ההצלה. בכך, ניתן לצמצם את זמן התגובה של שירותי החילוץ בטווח של בין 20% ל-60%, בהתאם לאופי ומיקום התאונה.
עוד יתרון של הנתונים מווייז הוא בכך שהם מסוגלים לזהות תאונות מינוריות, כאלה שלא גרמו לאבידות בנפש, אך היו מספיק חמורות כדי לייצר האטה בתנועה. גם נתונים אלה מסייעים בחיזוי מיקומים מועדים לפורענות ולרוב הם לא זמינים לרשויות בגלל שאלה נסגרות בין המעורבים ואולי חברות הביטוח שלהם.
המחקר של משרד התחבורה נשען על מידע נרחב ממקורות נוספים, ויתחשב בפרמטרים כמזג אוויר, שינויים מקומיים בכבישים ועוד - חומר שלא מגיע מווייז. בנוסף, גם אם יושלם המחקר יעבור זמן עד שתוצאותיו יורגשו בשטח; הקצאת כוחות חילוץ ושיטור מנקודה אחת לאחרת עלולה לשנות את מפת תאונות הדרכים ותקריות הבטיחות, ויתכן שאף להגדיל את מספר שוטרי התנועה והחובשים.