אקזיט
חברת Clicktale תתמזג עם Contentsquare הצרפתית
החברה הישראלית גייסה כ-90 מיליון דולר מאז הוקמה ב-2006, ופועלת בתחום ניתוח חוויית הגולשים. לפי הערכות בשוק, היקף האקזיט נמוך ביחס לציפיות המשקיעים
- אקזיט מאכזב ליזמים שמכרו את אנוביט לאפל
- חנן ברנד, קורנרסטון: "גם אקזיט של 100 מיליון דולר הוא מצויין"
- רשמית: חברת Medallia רוכשת את Cooladata הישראלית
קליקטייל הוקמה ב-2006 ופיתחה טכנולוגיה לאנליטיקה וניתוח חווית משתמשים דיגיטלית. בין לקוחותיה נמנים T-Mobile, Dell ו–Royal Bank of Scotland. בתחילת השנה מונה שלומי חגי למנכ"ל קליקטייל, לאחר ששימש קודם לכן כשמנכ"ל הכספים שלה. "התמניתי למנכ"ל מתוך מטרה להביא את החברה לשלב הצמיחה הבא", אמר לכלכליסט.
"יצאנו לרוד שואו בקהילה הפיננסית וקבלנו מספר לא מועט של הצעות להשקעות, כמו גם הצעות ממתחרים בענף להתמזג איתם. במרץ הדירקטוריון קיבל החלטה להתקדם עם העסקה הנוכחית". חגי סירב להתייחס לפרטי העסקה או לתיגמול העובדים.
"אחת הסיבות שבחרנו בעסקה הזו היא הסינרגיה המוצלחת בין שתי החברות שמאפשרת לנו ליצור שלם הגדול מסך חלקיו"' הוסיף. "הם חזקים באירופה ואנחנו חזקים בארה"ב. גם הכימיה שלי עם המנכ"ל ועם שאר חברי ההנהלה והרצון שלהם לבוא ולהשקיע בישראל שיחקו תפקיד. ג'ונתן צ'רקי, המייסד של קונטנטסקוור, הוא יהודי-צרפתי שמעוניין להרחיב את מרכז הפיתוח בישראל. אנחנו הולכים להיות החברה הגדולה בעולם לניתוח חוויות משתמש דיגיטליות".
בסופו של דבר הרוכשת שלכם היא חברה צעירה מכם שהוקמה ב-2012 וגייסה 120 מיליון דולר. במילים אחרות נרכשתם על ידי מתחרה שהצליחה יותר מכם.
"אני לא יכול להתווכח עם זה שהם עשו דרך מדהימה ונכון שהם אלה שרוכשים אותנו. אני לא יכול להתייחס להערכות ולתנאי העסקה, אבל היו לנו הרבה הצעות על השולחן ויכולנו לבחור להשקיע כסף פנימה. המטרה שעמדה לנגד עיני היא ליצור מיידית חברה עם מספר גדול של עובדים ולקוחות ולהשתלט על הענף".
מקליקטייל נמסר כי החברה המאוחדת תשרת 600 לקוחות, עם פריסה בשווקי ארה"ב, אירופה ואסיה ו-12,000 משתמשים בתחומי האנליטיקה, הסחר המקוון, השיווק, חוויית המשתמש וה-IT. כמו כן, החברה המשולבת תעסיק 550 עובדים, מהם 170 אנשי מו"פ במרכזי הפעילות של החברה בפריז ובתל אביב.
ג'ונתן צ'רקי מסר: "איחוד הכוחות של קליקטייל וקונטנטסקוור מאפשר לנו להציע לחברות מכרה זהב חסר תקדים של נתונים דיגיטליים, בהם אנו משתמשים כדי לפרש ולחזות את ההשפעות של כל מרכיב דיגיטלי כמעט, בין אם מדובר בתוכן, חוויית משתמש, מחיר או מוצר - על התנהגות המבקר. עם קהילה גלובלית של לקוחות ושותפים, אנו מאיצים את תהליך הלמידה והפירוש של ההתנהגות האנושית ברשת ומעצבים את העתיד של חווית המשתמש".
לדבריו, העולם צועד לכיוון של קונסולידציה, מה שיצר הזדמנות ליצירת מנוף משולב בין שתי חברות עם חזון משותף. "אנו מחויבים להמשיך ולבסס את מרכז הפיתוח בישראל, שימשיך להיות מנוע צמיחה מרכזי בחברה המשולבת ומרכיב חשוב ביכולתנו לבסס את מעמדנו כגוף מוביל בעולם בתחום חווית המשתמש הדיגיטלית".