30 דקות או פחות
"היו תקיפות סייבר של רכבות בעולם, החברות מעדיפות להסתיר את המקרים האלה"
חברות רכבות יודעות כבר להסתדר בלי נהגים - אבל צריכות לדאוג שהשליטה מרחוק לא תהיה חשופה לתוקפים. עמיר לוינטל, מנכ"ל סיילוס הישראלית, מסביר איך מתמודדים עם האיום
"מדברים על זה שמכוניות אוטונומיות יעלו לכביש בשנים הקרובות, אבל רכבות אוטונומיות כבר קיימות", מספר עמיר לוינטל, מנכ"ל חברת הסייבר סיילוס. לוינטל מסביר כי בעולם הרכבות רואים פחות ופחות נהגים, בזכות יכולות מתקדמות שפותחו לשליטה מרחוק, שמביאות גם לשיפור של היעילות שלהן. אבל לצד השיפור הזה, השליטה מרחוק חושפת את הרכבות לסכנות בתחום הסייבר.
לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן
מסתבר שהשוק הזה, שאחראי לשינוע של מיליארדי נסיעות כל שנה, לא זכה עדיין למוצר סייבר ייעודי, וזה מה שעושה סיילוס, חברת הסייבר שהקים לוינטל אחרי 22 שנה באחת היחידות הטכנולוגיות המסווגות של צה"ל. בתור פנסיונר של יחידה 81, לוינטל סקר את השוק, פגש יזמים אחרים ומנטורים עד שהחליט שיש תחום אחד שצריך את המומחיות שלו ושל הצוות שבנה סביבו - תשתיות קריטיות של רכבות.
בשיחה בפודקאסט "30 דקות או פחות" מספר לוינטל כי "היו תקיפות סייבר של רכבות בעולם, אבל החברות מעדיפות להסתיר מקרים כאלה", ומגלה גם מה "האתגר המשמעותי" שעומד בפני רכבת ישראל בקו החשמלי בין ירושלים ונתב"ג. לוינטל מסביר גם מה הפוטנציאל של סיילוס ואיזו סכנה יש באינטרנט האלחוטי שזמין לנוסעים.
מראיינים:
נבות וולק, איש הייטק.
אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.