היו מנומסים לנהג: אובר תתחיל לחסום נוסעים עם ציונים גרועים
ענקית שיתוף הנסיעות מקשיחה את בקרת איכות השירות שלה: מעתה תתחיל לנטר נוסעים בעלי ציונים נמוכים, בדגש על כאלה שמבקשים מהנהגים לעבור על חוקי תנועה, מלכלכים את הרכב או מתנהגים באלימות
אובר הודיעה רשמית שתתחיל לחסום נוסעים שקיבלו ציונים נמוכים מהנהגים שלה. תכונת ציון הנוסע היתה זמינה באפליקציה מזה זמן רב, אך לא באמת השפיעה על יכולתו להשתמש בה, ורק היוותה אינדיקציה לנהגים שמדובר באדם שעלול לגרום לבעיות אם יאספו אותו.
- "חברת אובר שכרה את המנכ"ל הלא נכון"
- משרד העבודה האמריקאי: נהגי אובר וליפט אינם עובדים מן המניין
- הנפקת אובר: תבכו אחר כך, כשנהיה עשירים
בין השאר, ייחסמו נוסעים שדורשים מהנהג לעבור על חוקי התנועה, מדברים בצורה אלימה או מלכלכים את הרכב. אובר ניסתה למצוא פיתרון לבעיית הנוסעים הללו מזה שנים; ב-2017 השיקה מערכת הערות שאיפשרה לנהגים לבחור בדיווחים כתובים מראש, כדי שתוכל להבין מה עשה את חוויית הנסיעה לבעייתית עבורם.
אם נוסע היה מקבל את אותה הערה פעמיים ב-30 יום, היא היתה מוצגת בפרופיל שלו, ונהגים יכלו להימנע מלאסוף אותו. מעתה, כאמור, יהווה ציון נמוך עילה לחסימה, כשעדיין לא ידוע אם מדובר בחסימה זמנית כמו בשירותים כפייסבוק וטוויטר, או בחסימה קבועה.
סוגיית הנוסעים הגסים והבעייתיים היא רק אתגר אחד: אובר מתמודדת גם עם נהגים גסים, אלימים ותוקפניים, ואף מקרי אונס ורצח. לפי נתונים פנימיים של החברה שדלפו, נהג שהדירוג שלו יורד מ-4.6 נחשב לכזה שצריך לשים לב אליו, ונמצא בסכנת הדחה.
ככל הנראה שהמדיניות החדשה נועדה להוות מענה חלקי לנטישת נהגים; בתקופה האחרונה ספגה החברה ביקורת קשה מצד נהגים בעיקר בארה"ב, על תנאי ההעסקה שלהם והמהלכים המשפטיים שהיא מבצעת כדי להימנע מלספק להם שכר מינימום וזכויות סוציאליות.