שוק המובייל, תמונת מצב: אפל מסתחררת וצוללת, וואווי ממריאה
נתוני שילוח המכשירים מהרבעון החולף מראים שהשוק עדיין נמצא בדעיכה מסוכנת, אך בעוד סמסונג ואפל רושמות ירידה בולטת, הצליחה וואווי להגדיל את הפצת דגמיה ב-50% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. זאת, כשאינה מוכרת כלל בארה"ב ובקנדה
נמשכת הדעיכה בשוק המובייל: חברות המחקר IDC, קאונטרפוינט ו-Strategy Analytics פרסמו אמש נתוני משלוחי סמארטפונים ברבעון החולף. לפי החברות, נשלחו בין 310 מיליון ל-345 מיליון יחידות, מה שמשקף ירידה של בין 4% ל-6.6%; הנתונים משתנים מחברה לחברה, בשל טכניקות מדידה שונות.
- דו"ח קוואלקום: ההכנסות ירדו קצת - אך הרווח המריא ביותר מ-100%
- דו"ח סמסונג: הענקית בצרות, אך לא בגלל הטלפונים המתקפלים
- וואן פלוס ו-Oppo נכנסו לרשימת חמש יצרניות הפרימיום המובילות
ואולם, כל האנליסטים תמימי דעים: למעט וואווי, כל החברות רשמו ירידה בעייתית בהפצת המכשירים. אפל רשמה את הצניחה המשמעותית ביותר: היא שילחה בין 36 מיליון ל-43 מיליון אייפונים מכל הדגמים, ירידה של 30% בממוצע בהשוואה למשלוחי התקופה המקבילה אשתקד. סמסונג הציגה ירידה של כ-8% בהיקף המכירות, ושילחה בין 70 מיליון ל-72 מיליון טלפונים. אמנם הגלקסי S10 החדש זכה לעניין רב ולביקורות משבחות ברחבי העולם, אך מחירו הגבוה מציב אותו מעבר להישג ידם של רוב הצרכנים.
וואווי, לעומת שתיהן, רשמה צמיחה של כ-50% בהיקף משלוחיה בעולם, וצמחה בסין פי 50 מאפל, ואף יותר ממתחרות מקומיות קשוחות כשיאומי, Oppo ו-Vivo; כיום מוערך נתח השוק שלה בסין בכ-41%. החברה שילחה כ-59 מיליון טלפונים, כשאינה מוכרת כלל בארצות הברית ובקנדה. הזינוק שלה בוצע בין השאר, בשל הצמיחה בביקוש למכשיריה באירופה.
קבוצת BBK הסינית, שמחזיקה במותגי וואן פלוס, Oppo ו-Vivo, שילחה בסך הכל כ-50 מיליון עד 52 מיליון טלפונים במצטבר, אך חברות המחקר לא הציגו פילוח מדויק של מכירות המותגים. על אף פיצול החברות והמכשירים והפופולריות הגדולה שלהם בסין ובשווקים אחרים, לא הצליחה לצמוח בהיקפים דומים לשל וואווי.