חברת Splitty גייסה 6.75 מיליון דולר להוזלת חדרים במלונות
החברה פיתחה טכניקה שמאפשרת לה לאתר חדרי מלונות במחירים זולים - לטענתה, גם כשאתרים אחרים מציגים תפוסה מלאה. את סבב הגיוס הובילה הקרן הסינית Fuson RZ Capital
- זינוק בהשקעות בסטארט-אפים ישראלים בתחום ה-AI ברבעון הראשון
- חברת Amenity Analytics גייסה 18 מיליון דולר
- חברת הפודטק Cannibble גייסה מיליון דולר במימון המונים מ-1,100 משקיעים
בסבב השתתפו גם Cockpit Innovation, Techstars Ventures, 2B Angels ו-11-11Ventures; הוא מעלה אותה לסך גיוסים כולל של עשרה מיליון דולר.
ספליטי הוקמה ב-2015 בידי ערן שוסט (מנכ”ל) ואבי וורצל (סמנכ”ל טכנולוגיות) ופועלת ממשרדים בתל אביב וניו יורק. אתר החברה מאפשר לגולשים לבחור מלון בכל תאריך ויעד, אך בניגוד לאתרי הזמנות רגילים, הוא לא מספק תוצאות לפי מלאי קיים בלבד.
על ידי שילוב של טכנולוגיות למידת מכונה ובינה מלאכותית, מאפשרת הפלטפורמה של Splitty לבנות מלאי חדש על ידי פיצול ההזמנה לשתי הזמנות או יותר (בתאריכים רצופים ובאותו בית מלון) וניתוח יותר ממיליון וחצי אפשרויות הזמנה בחיפוש ממוצע, ולספק כך מחיר זול בעשרות עד מאות דולרים. לטענת החברה, הצליחה המערכת שלה לייצר הזמנות במלונות שמוצגים כמלאים לחלוטין באתרים מתחרים.
״Splitty מבדלת את עצמה מאתרי הזמנות אחרים על ידי הצעה משתלמת לצרכנים, אבל גם למלונות", מסר שוסט. ״זה מצב שבו כל הצדדים מרוויחים - מצד אחד אנחנו מוזילים את מחירי המלון לצרכן בעד 50%, אבל באותו זמן יכולים להגדיל את אחוז התפוסה של מלונות ביותר מ-15%."
החברה פונה כיום בעיקר לשוק האמריקאי והאירופי, אך לאור העליה של סין כשוק תיירות מרכזי, צפויה להתרחב גם באסיה. ״Fuson RZ Capital היא השותף המושלם לעתיד של החברה, בזכות ההיכרות המעמיקה שלהם עם תחום התיירות בשוק האסייתי והעולמי", הוסיף שוסט.