$
חדשות טכנולוגיה

עובדי אמזון מקשיבים בחשאי למשתמשי אלקסה, מתעלמים ממקרי אלימות

תחקיר בלומברג גילה שצוותים בשלושה מטות של החברה מקבלים גישה להקלטות, כחלק מתוכנית שנועדה לשפר את ביצועי ההאזנה של הסייענית החכמה. בכמה מקרים, נתקלו העובדים בהקלטות אינטימיות ואף באיומי אלימות ואונס, אך הונחו להתעלם מכך

רפאל קאהאן 11:0411.04.19
עובדים של אמזון מקבלים גישה להקלטות שמקורן בשימוש באלקסה על ידי לקוחות - כך עולה מתחקיר של סוכנות בלומברג שהתפרסם אמש (ד'). לפי הדיווח, העובדים מקבלים גישה להקלטות במסגרת תוכנית מיוחדת שנועדה לייצר מאגר מידע לאימון הסייענית החכמה של ענקית האינטרנט.

 

 

לא ברור לכמה עובדים יש גישה להקלטות האלה, אך מדובר בצוותים בלפחות שלושה משרדים שונים ברחבי העולם: בארה"ב, רומניה והודו. כמו כן, בחלק מהמקרים העובדים שמקבלים גישה להקלטות הם עובדי קבלן ולא אנשי אמזון עצמה. החברה מעמידה לרשות כל עובד במשמרת כ-1,000 קטעי קול אותם הוא צריך לנתח ולזהות את המושגים שנאמרים בהם. לעובדים יש גם פורום פנימי שמיועד לסיוע ביניהם בזיהוי הקולות אותם הם שומעים.

 

רמקול אקו של אמזון, מבוסס אלקסה רמקול אקו של אמזון, מבוסס אלקסה צילום: Amazon

 

 

מקורות בלומברג מסרו שבחלק מהמקרים, העובדים נופלים על הקלטות שמכילות תכנים אינטימיים או שמעידות על ביצוע של תקיפה ואפילו במקרים מסוימים אונס. אבל כאשר ניסו להעלות את הנושא בפני אמזון, החברה הורתה להם להתעלם והסבירה שאין זה מתפקידה להתערב.

 

האזנת סתר, ולא בפעם הראשונה

 

מאמזון הוסבר שהחברה שומרת קטעי קול קצרצרים ושאינה מחברת בין זהות המשתמשים לבין הקטעים. החברה לא ציינה באופן מפורש בתנאי השימוש של אלקסה שבני אדם עשויים להקשיב למה שנאמר לרמקול או להתקן שמותקן בבית של המשתמש. עם זאת, על פי צילומי מסך שהגיעו לבלומברג, עולה שקטעים מופיעים עם שם פרטי, מס' חשבון ומס' סידורי של ההתקן ממנו הם הוקלטו.

 

זו לא הפעם הראשונה שאמזון משתמשת בעובדים כדי לזהות ולאמן את מוצרי הבינה המלאכותית שלה; מוקדם יותר השנה דווח שגם עובדי חברת הבית החכם Ring שבבעלות אמזון קיבלו גישה לצילומי וידאו ותמונות שמקורן במצלמות האבטחה של החברה שמותקנות אצל לקוחות. אלה יועדו לזהות אלמנטים שמופיעים בהם כדי לאמן ולשפר את מערכת הזיהוי האוטומטית של החברה.

 

 

 

החשיפות הללו מעלות שוב את נושא הפרטיות בעיקר בהתקנים שמקליטים או מצלמים את הנעשה בבית של המשתמשים. היצרניות לא פעם מרשות לעצמן לקבל גישה למידע של הלקוחות ולמרות שבחלק מהמקרים הן עושות מאמץ להסתיר את המקור, תמיד ישנה אפשרות שמישהו עשוי לנצל את המידע הזה לרעה.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x