$
אינטרנט

יוטיוב התעלמה במשך שנים מהמלצות עובדיה לטיפול בתוכן פוגעני

תחקיר בלומברג חושף מדיניות של אדישות בהנהלת שירות הווידאו הפופולרי; עובדים הציעו לסמן תוכן מסית או בעייתי ולהפסיק לקדם אותו, לנטר את תפוצתו ועוד. ואולם, הסרטונים הטעונים ייצרו סערות ויראליות, מה שהעלה את מספר הצפיות

עומר כביר 10:3103.04.19
בכירי יוטיוב התעלמו מאזהרות עובדים לגבי סרטונים רעילים שמופצים בשירות, וביטלו עדכונים שהיו יכולים למתן את תפוצתם - כך לפי דיווח נרחב של בלומברג, שמתבסס על שיחות עם יותר מ-20 עובדים בעבר ובהווה באתר שיתוף הווידאו של גוגל.

 

 

לדברי בלומברג, בשנים האחרונות עשרות עובדים ביוטיוב ובגוגל הביעו דאגה מהכמות האדירה של תוכן שגוי, מסית ומרעיל שקיים באתר. עובד אחד ביקש לסמן סרטונים בעייתים, אך שלא מפירים את כללי השימוש בפלטפורמה ולכן לא מוסרים, ולהפסיק להמליץ עליהם לגולשים. אחר ביקש לנטר את התפוצה והפופולריות שלהם. עובד שלישי יצר כלי פנימי שהדגים את הפופולריות של סרטוני ימין קיצוני.

 

זעם הצופים הוביל לצמיחה במספר הצפיות בווידאו זעם הצופים הוביל לצמיחה במספר הצפיות בווידאו

 

 

ואולם, ניסיונות העובדים להביא לשינוי נדחו כולם על ידי הנהלת האתר. זאת, בעקבות הרצון לקדם מטרה עסקית אחת: הגדלת מעורבות הגולשים. לדברי אחד העובדים, מנכ"לית יוטיוב סוזן וויצ'סקי סירבה להתערב בנושא. "התפיסה שלה היתה, 'העבודה שלי היא לנהל את החברה, לא להתעסק עם זה'", אמר.

 

לפי הדיווח, המאמצים של יוטיוב להגביר את ויראליות התוכן באתר הביאו לזיהוי נוסחה פשוטה: זעם = תשומת לב. "מדובר במשהו שאנשים בקצה המפה הפוליטית יודעים לנצל היטב", אמרה בריטאן הלר, עמיתת מחקר במרכז קאר לזכויות אדם של אוניברסיטת הארוורד. "הם לא יודעים איך האלגוריתם עובד, אבל הם יודעים שככל שהתוכן מעורר יותר זעם, כך יש לו יותר צפיות".

 

סוזן וויצ'סקי, מנכ"לית החברה סוזן וויצ'סקי, מנכ"לית החברה צילום: אימג'בנק, Gettyimages

 

 

לאורך השנים התנהלו ביוטיוב ויכוחים סוערים לגבי איך להתייחס לסרטונים בעייתים, וכמה מהנדסי תוכנה כינו אותם "ויראליות רעה". יונתן זונגר, מהנדס פרטיות בגוגל שעבד ביוטיוב עד 2016, סיפר שהציע להסיר סרטונים כאלו ממערכת ההמלצות של החברה, ואולם ההצעה נדחתה. "אני יכול להגיד בהרבה ביטחון שהם שגו עמוקות", הוסיף.

 

 

 

מיוטיוב נמסר בתגובה לבלומברג שהטענות לפיהן החברה תיעדפה פעילות גולשים מעל כל שיקול אחר שגויה, ושבשנתיים האחרונות התמקדה החברה במציאת פתרונות לבעיות אלה. מאז 2017, נטען, ההמלצות ביוטיוב משקללות מדד שנקרא "אחריות", ושכולל קלט מסקרי שביעות רצון שמוצגים אחרי הסרטון. "המיקוד העיקרי שלנו היה להתמודד עם האתגרים הקשים ביותר של הפלטפורמה", נמסר. "נקטנו במספר רב של צעדים, כולל עדכון מערכת ההמלצות שלנו, כדי למנוע התפשטות מידע מזיק, בין השאר באמצעות השקעה בלמידת מכונה שתאפשר למצוא ולהסיר במהירות תוכן נפיץ. אחריות נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x