פייסבוק תתחיל להסביר למה מוצגים לכם פוסטים ספציפיים בפיד
החברה תנהג ביתר שקיפות ותחשוף מעט מההיגיון שמאחורי האלגוריתם שלה. בנוסף, יוכלו המשתמשים להשפיע על תכנים שמופיעים להם בפיד, בממשק פשוט ונגיש
מה קורה לי בפיד? פייסבוק תספק למשתמשים שקיפות גדולה יותר לגבי פעילות האלגוריתם שלה, ותאפשר להם לצפות בגורמים שבגינם מוצגים פוסטים שונים בפיד שלהם - כך הודיעה החברה בתחילת השבוע.
קראו עוד בכלכליסט:
- הטריק של פוטין להפצת פייק ניוז: שכירת חשבונות לגיטימיים
- כך פועל מערך עצום של חשבונות מזויפים למען קמפיין הליכוד
- משרד השיכון האמריקאי: פייסבוק איפשרה אפלייה גזעית בתחום הדיור
ב-2014 השיקה פייסבוק תכונה בשם Why am I seeing this שמאפשרת למשתמשים לצפות במשתנים שבגינם מוצגות להם פרסומות שונות (למשל, משום שהם בקבוצת גיל מסוימת או עוקבים אחרי עמוד כלשהו). עתה מיישמת פייסבוק תכונה דומה לגבי פוסטים פיד.
שליטה משופרת בתוכן הפיד צילום: FBF
"אנחנו משיקים את Why am I seeing this post כדי לסייע לכם להבין טוב יותר ולשלוט בקלות רבה יותר במה שאתם רואים בפיד מחברים, עמודים וקבוצות", אמרה ראמייה סטוראמאן, מנהלת מוצר בפייסבוק, בהודעה לעיתונות שפרסמה החברה. "מדובר בפעם הראשונה ששלבנו באפליקציה מידע על איך מערכת הדירוג שלנו עובדת".
שיפור השקיפות בקליק אחד
התכונה החדשה תאפשר למשתמשים, בהקלקה אחת, לקבל הקשר להופעתם של פוסטים בפיד, ולבצע פעולות כדי לשפר את ההתאמה האישית של התוכן שמוצג. הגישה לתכונה היא באמצעות הקלקה על אייקון שלוש הנקודות בפינה העליונה של הפוסט.
לחיצה תפתחת חלונית ובה כמה סוגי מידע, ובראשו הסיבות להצגת הפוסט. למשל, מכיוון שנוצר על ידי חבר של המשתמש או קבוצה או עמוד שאחריהם הוא עוקב. כן יוצג המידע שהשפיע על מיקום הפוסט בפיד: תכיפות האינטראקציה עם יוצר הפוסט, תכיפות האינטראקציה עם סוג הפוסט שמוצג (וידאו, תמונה או קישור), והפופולריות של פוסטים קודמים של היוצר. עוד יופיעו בחלונות קישורים לפעולות מהירות כמו Unfollow או שינוי הגדרות הפיד.
"אנשים אמרו לנו ששקיפות בפיד לא מספיקה ללא אמצעי שליטה תואמים", אמרה סטוראמאן. "אנשים רוצים להיות מסוגלים לפעול, אז הקלנו עליהם לנהל את מה שהם רואים בניוזפיד. לאורך זמן נמשיך לקבל פידבק ולבצע שיפורים לתכונה".