אפל מציגה: שירות סטרימינג של סרטים וסדרות - וכרטיס אשראי משלה
באירוע השירותים המקוונים של החברה הוצגה פלטפורמת תוכן שתתחרה בנטפליקס ואמזון פריים, אפליקציה שמציגה מאמרים מ-300 מגזינים ועיתונים בעשרה דולר בחודש, מערכת אשראי משלה עם כרטיס מאובטח ואפילו שירות גיימינג במודל מנוי
אפל חשפה שורת שירותים מקוונים חדשה במסגרת אירוע שקיימה הערב במטה שלה בקופרטינו; בשיא האירוע נחשף TV Channels - שירות הסטרימינג החדש של אפל. הוא יושק במאי הקרוב, ויהיה זמין גם במכשירי אפל וגם בטלוויזיות חכמות של סוני, LG, ויזיו ואפילו מתחרתה הגדולה סמסונג.
- מנכ"ל נטפליקס: "התכנים שלנו לא יועלו לשירות הסטרימינג של אפל"
- אפל השיקה בשקט גרסאות חדשות לאייפד, שיגיעו בקרוב לישראל
- מתקפה חזיתית של אפל על ספוטיפיי בתגובה לתלונה
כמו כן, יהיה השירות זמין גם בסטרימרים מבין Roku ו-Fire TV של אמזון. הוא מיועד לספק גישה לתכנים כגון סדרות, סרטים, ספורט וחדשות.
האפליקציה מספקת שירות שמשלב בין סטרימינג בסגנון נטפליקס ו-VOD מסורתי. התשלום יתבצע במודל מנוי חודשי ותשלום פרטני לתכנים כגון סרטים או משחקי ספורט. האפליקציה עצמה לא שונה מהותית משירותים מתחרים כנטפליקס, ואפילו אפליקציות של חברות כבלים וטלוויזיה. השירות יהיה זמין בסתיו הקרוב ב-100 מדינות.
השירות כולל פלטפורמת תוכן מקור שנקראת +TV, ותכלול הפקות כחידוש שמכין סטיבן ספילברג לסדרת המד"ב הקלאסית Amazing Stories, תוכנית של ריס ווית'רספון, ג'ניפר אניסטון וסטיב קארל שתעסוק בחיי מגישים בתוכניות בוקר, סדרה על עולם פוסט-אפוקליפטי בו כל בני האדם הם עיוורים וסדרה חדשה מבית היוצר של "רחוב סומסום" שתחשוף ילדים לעולם התכנות. כמו כן, הציגה החברה שת"פ עם אופרה ווינפרי, במסגרתו יועלו ל+TV שני סרטי תעודה שתפיק ויוצגו ראיונות שתערוך עם סופרים שנכללו במועדון הספרים שלה.
תשלומים, מגזינים ומשחקים
האירוע נפתח בהצגת אפל ניוז פלוס, יישום המגזינים והעיתונים שלה שכולל תכנים משורה ארוכה של ספקי תוכן כניישנל ג'אוגרפיק, הוול סטריט ג'ורנל, הרולינג סטון, מגזין ווג ורבים אחרים. בסך הכל, זמינים בשירות כ-300 מגזינים שונים. השירות ניתן בתשלום של כ-10 דולר בחודש וניתן לשתף את הקריאה עם כל המשפחה הגרעינית.
אפל התגאתה מאוד בכך שהאפליקציה לא עוקבת אחרי המשתמשים ומבצעת את התאמת התכנים מקומית על גבי המכשירים. בינתיים השירות זמין בארה"ב וקנדה, וצפוי להגיע לאירופה בהמשך השנה.
לאחריו, הציגה החברה את אפל Card, שירות תשלום שבמרכזו כרטיס אשראי שישתלב ביישום הארנק של אפל. הוא כולל ניטור ומעקב הוצאות, וניתן לשלם בעזרתו בכל מקום שתומך בפלטפורמת אפל פיי. הכרטיס עצמו מוצג כמאסטרקארד, ככל הנראה חברת האשראי שמגבה את השירות של אפל. עם זאת, לא ברור אם חברות כרטיסי אשראי אחרות יוכלו להציע את כרטיסיהן דרך אפל.
כדי למשוך משתמשים לשירות, אפל הוסיפה לו תכנית נאמנות שמאפשרת לקבל החזרים קטנים על כל רכישה. הכרטיס מגובה עם בנק גולדמן סאקס שמספק את הגב הבנקאי לשירות. השירות מוצפן עם שבב הגישה של אפל פיי. בנוסף ההפעלה של הרכישה מתבצעת על ידי זיהוי ביומטרי מבוסס FaceID או טביעת אצבע. באפל אומרים שכל הרכישות מבצעות בפרטיות מלאה וללא העברה של מידע לצדדים שלישיים. במקביל לאפליקציה אפל משיקה כרטיס אשראי פיזי שישמש במקומות בהם אין עדיין אפל פיי. הכרטיס עצמו נראה מינימליסטי לחלוטין ואין עליו מספר כרטיס או מספר CVV (שלוש הספרות בגב הכרטיס). פרטים אלה מופיעים רק באפליקציה המלווה. לדברי טים קוק, שירות אפל פיי חצה השנה את רף 10 מיליארד העסקאות, והוא צפוי להגיע השנה לכ-40 מדינות חדשות. לא ברור אם ישראל ברשימה זו.
בהמשך האירוע נחשף שירות הגיימינג אפל ארקייד (Arcade), שמיועד לספק למפתחים פלטפורמה לשיווק משחקים מקוריים שאינם מבוססים על מודל הפרימיום או הפרסומות. השירות מספק גישה ליותר מ-100 משחקים בלעדיים במודל מבוסס מנוי מתחדש. השירות מזכיר מאוד את ה-Game Pass המוכר לשחקני אקסבוקס. השירות מופיע כחוצץ חדש באפסטור ולדברי אפל ניתן יהיה לשחק במשחקים אונליין או בגרסת אופליין למקומות ללא חיבור אינטרנט זמין כגון טיסות. מחיר המנוי לא נחשף באירוע.