דיווח: אובר צפויה להכריז השבוע על רכישת קארים בכ-3 מיליארד דולר
ענקית שיתוף הנסיעות תקנה את מתחרתה מדובאי, בעסקה שתורכב ממזומן ומניות. המגעים בין השתיים נחשפו בקיץ שעבר, לאחר תקופה ארוכה בה מכרה אובר את פעילותה המקומית בשווקי מפתח כסין, רוסיה ואחרים
אובר וקארים מתקרבות לעסקה, במסגרתה תרכוש ענקית שיתוף הנסיעות את מתחרתה מדובאי. מקורות המקורבים לנושא מסרו לסוכנות בלומברג שהצעת אובר עומדת על 1.4 מיליארד דולר במזומן ועוד כ-1.7 מיליארד דולר במניות, בתחשיב שווי של 55 דולר למניית אובר; כמו כן, העריכו שהעסקה תיחשף כבר השבוע. קארים סירבה להגיב לדיווח, ואובר טרם התייחסה אליו.
- אובר בחרה: תנפיק בבורסת ניו יורק
- הנפקת אובר: פרסום התשקיף צפוי כבר באפריל
- אובר במגעים לגיוס מיליארד דולר לפרויקט הרכב האוטונומי שלה
המגעים בין השתיים נחשפו ביולי שעבר, במה שנראה כמהלך מפתיע; אובר מכרה את פעילותה למתחרות מקומיות ברוסיה, סין וסינגפור ולא ברור למה התעקשה למזג את הפעילות דווקא במזה"ת. בספטמבר הוערך כי הצעת אובר עומדת על כ-2.5 מיליארד דולר.
קארים הוקמה ב-2012 על ידי שני יועצים לשעבר ממקינזי, ולאחר סבב גיוס שהשלימה אשתקד הוערך שוויה בכ-2 מיליארד דולר. שתי החברות מתחרות בתחומי ההסעות ומשלוחי המזון במדינות במזה"ת, צפון אפריקה ודרום אסיה. לפיכך, יש שמזהירים שהעסקה תפגע בתחרותיות, במיוחד בהתחשב בדומיננטיות של שתי החברות בשוק. "זה יהיה רע עבור הצרכנים", אמר יועץ בכיר לפייננשל טיימס. "אך מתחרים נוספים יגיעו בהמשך".
אובר מתכננת הנפקה בתקופה הקרובה, כשלפי הערכת החתמים שלה תתבצע לפי שווי של 120 מיליארד דולר. ההנפקה צפויה להוות קו פרשת מים עבור סטארט-אפים גדולים מעמק הסיליקון, שבמשך שנים העדיפו להתרחק משוקי המניות לטובת גיוסי הון פרטיים וצמיחה ללא חשיפה ציבורית של כשלים והישגים.
החברה מנסה לאתר מקורות הכנסה חדשים, על רקע התגברות התחרות בשוק שיתוף הנסיעות. החברה נולדה כפלטפורמת שיתוף נסיעות וצמחה כחברת תחבורה בינלאומית, לה מתחרות קשוחות בשווקי מפתח רבים.