"ההכרזה הצפויה של אפל מחר - השינוי האסטרטגי הגדול ביותר מאז האייפון"
מהלך החשיפה של שירות הסטרימינג החדש ולצידו אפליקציית חדשות ואפילו כרטיס אשראי יהפוך את אפל לחברת תוכן ושירותים
אפל צפויה להשיק מחר את שירות הזרמת הווידאו המדובר שלה עליו היא עמלה מספר שנים. המהלך יזניק את המעבר שלה מיצרנית חומרה לספקית מרכזית של שירותים מקוונים עם אירוע השקה, שבמהלכו יחשפו כמה שירותים מרכזיים – ובראשם שירות הסטרימינג שלה.
- אפל השיקה בשקט גרסאות חדשות לאייפד, שיגיעו בקרוב לישראל
- עכשיו זה רשמי: אפל תקיים אירוע לעיתונאים ב-25 במרץ
- מייסד אפל: "אני רוצה סמארטפון מתקפל, חבל שהחברה משתרכת מאחור"
כמה פרשנים הכריזו שמדובר בשינוי האסטרטגיה הגדול ביותר של החברה מאז השקת האייפון ב-2007. ההכרזה נכונה במידה מסוימת, אך שגוי ליחס אותה לאירוע הספציפי הזה: מדובר מהלך רחב שהמנכ"ל טים קוק מוביל כבר כמה שנים, ושהחל אפילו בימיו של סטיב ג'ובס, עם השקת חנות האפסטור ב-2008. אבל גם בלי הכותרת המפוצצת הזו, האירוע צפוי להיות דרמטי ומרתק.
מזה כמה שנים שאפל מבליטה את פעילות השירותים שלה. בשעה שמכירות המכשירים נמצאות לרבות בקיפאון או אפילו ירידה קלה (יוצאת דופן היא קטגוריית המוצרים הלבישים), ההכנסות משירותי החברה – מכירות באספטור, באייטיונז, אפל מיוזיק, iCloud ועוד – נמצאות בזינוק קבוע. ברבעון הראשון של 2018, למשל, הן עלו ב-19.1%, בעוד מכירות האייפון טיפסו ב-8.7% בלבד.
שירות הסטרימינג שתחשוף במהלכו אפל יתפוס את מרבית תשומת הלב. בשנה שעברה הקצתה אפל מיליארד דולר להפקת תוכן מקורי לשירות ויצרה בעבורו כבר עשרות תוכניות מקוריות, ובהן מספר סדרות חדשות שתיצור אופרה ווינפרי במסגרת חוזה רב-שנתי, תוכניות ילדים מיוצרי רחוב סומסום, ריבוט לאנתולוגיית המדע הבדיוני Amazing Stories מבית היוצר של סטיבן ספילברג, תוכנית יומית באירוח רייס וויתרספון, עיבוד טלוויזיוני לסדרת המוסד של אייזיק אסימוב, סדרה של הבמאי מ. נייט שאמלאן וסדרה של יוצר הגרסה המחודשת של בטלסטאר גלקטיקה (ותסריטאי פרקי הקלינגונים הטובים ביותצר במסע בין כוכבים: הדור הבא) רונלד די. מור.
בהתחלה רכש, אחר כך תוכן מקורי
לפי בלומברג, התוכן המקורי יגיע לשירות בעיקר לקראת סוף השנה, כאשר בחודשים הראשונים הוא יתבסס בעיקר על רכש ואפשרות לרכוש חבילות תוכן של ספקיות פריים כמו HBO, סטארז ושואוטיים (בדומה לשירות הסטרימינג של אמזון). שתי שאלות מרכזיות עדיין פתוחות: האם השירות יהיה זמין גם ממכשירים שלא מתוצרת אפל, ומה תהיה הזמינות שלו ושל התכנים המקוריים של החברה מחוץ לארה"ב.
עוד צפויה אפל להציג מכשר שירות מנויים לעיתונים ומגזינים, שכונה כבר "נטפליקס לעיתונים". השירות ישולב כנראה באפליקציית News, שלא זמינה למשתמשים בישראל, ויאפשר למשתמשים להרשם לחבילות תכנים תמורת תשלום חודשי של 10 דולר לחודש. אף שלא מעט מו"לים הצטרפו לשירות, ובראשם הוול סטריט ג'ורנל ו-Vox, שחקנים בולטים כמו ניו יורק טיימס ו-וושינגטון פוסט הביעו רתיעה מהעמלה הגבוה שמבקשת אפל לגבות: 50% מההכנסות (במקום בין 30% ל-15% למנויים מתחדשים באפסטור).
כן יכולה אפל לחשוף כרטיס אשראי, שיונפק בשיתוף עם גולדן סאקס ומיועד לשימוש באייפון ועם שירות אפל פיי. לפי בלומברג, הכרטיס יכלול תוכנית הטבות וירטואלית חדשה ומערכת ניטור.