$
אפליקציות

גוגל קורצת למפתחים, מציגה כלי למכירת תוכן תמורת פרסומות

החברה חשפה כלי חדש שמאפשר למפעילי יישומים להציע תוספי כוח במשחקים ותוכן וירטואלי אחר תמורת צפייה בפרסומות. המטרה: לשפר את היוון האפליקציות, ולאפשר לגוגל לחבר לפלטפורמת הפרסום שלה חברות מחוץ לחנות האפליקציות פליי

רפאל קאהאן 16:1907.03.19
גוגל משיקה תכונה חדשה שתסייע למפתחי אנדרואיד להרוויח כסף: אפשרות לשלם על עצמים וירטואליים במשחקים ע"י צפייה בפרסומות ובכל אמצעי אחר. כיום יכולים מפתחים למכור פריטים בתמורה לצפייה בווידאו שיכול להיות פרסומי, אך הפיתרון הזה מצריך רכיבי קוד שמכבידים על התוכנה ומשפיעים על ביצועי האפליקציה - והפיתוח של גוגל הוא פלטפורמת פרסום מהירה שתתאים גם למפתחים קטנים.

 

 

למפתחי אנדרואיד קשה להוון את היישומים שלהם בהשוואה למפתחי iOS משום שמשתמשיהם פחות נוטים להוציא כסף על תוכן. הפיתוח של גוגל יאפשר למפתחים להוסיף רכיבי תשלום דרך Google Play Billing Library או ממשק AIDL תוך שימוש מינימלי ב-API. אין שום צורך בהורדה של ערכת פיתוח נוספת, מה שלדברי החברה מקטין את היקף המאמץ הנדרש כדי להוסיף את התכונה.

 

אפשרויות חדשות למפתחי אנדרואיד אפשרויות חדשות למפתחי אנדרואיד צילום: OctoDev

 

 

מדובר בהטבה שימושית מצד גוגל. בשלב הראשון היא תאפשר להציג פרסומות וידאו על כל מוצר פנימי כגון ערכת נושא או בונוס כלשהו במשחק. למשל, ניתן יהיה לרכוש ריקודים בפורטנייט תוך שימוש בתצוגת הפרסומות למשתמשים. עבור גוגל זו גם דרך להוון אפליקציות שמעדיפות להימנע מפליי כמו פורטנייט.

 

השימוש בפתרון החדש מחייב את המפתחים להשתמש ב-AdMob, פלטפורמת הפרסום למכשירי של גוגל למובייל. עבור גוגל זו דרך להבטיח שגם היא תקבל את הנתח שלה. בהמשך מבטיחים שם שניתן יהיה להרחיב את אופן ההיוון של הפרסומות תוך שימוש באמצעים נוספים מעבר לסרטוני וידאו שלא תמיד מעניקים חוויית שימוש טובה.

 

 

 

למרות שמדובר בפתרון מצוין בשביל המפתחים ובשביל גוגל, ישנו עדיין נעלם אחד גדול: המשתמשים. לא בטוח שאלה ישמחו לראות את המשחק האהוב עליהם נקטע כל כמה דקות עם סרטון פרסום. בנוסף לא ברור כמה המפתחים ידרשו מהמשתמשים על כל שימוש. זאת כנראה הסיבה שבגוגל מגדירים זאת כניסוי בטא ולא כתכונה מוגמרת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x