מס הטכנולוגיה הצרפתי יוכל להכניס למדינה חצי מיליארד יורו בשנה
הצעת חוק חדשה שמקודמת בצרפת תכלול מס של 3% מהכנסותיהן של ענקיות טכנולוגיה כאמזון, גוגל, פייסבוק ואפל, כמו גם על חברות בריטיות, סיניות ומקומיות. לדברי שר האוצר הצרפתי, המס יכלול גם הכנסות ממכירות של מידע אישי, מעמלות כלכלה שיתופית ועוד
הצעת חוק חדשה בצרפת, במסגרתה יחויבו חברות טכנולוגיה גדולות כגוגל, פייסבוק, אמזון, אפל ואחרות במס של 3%, תוכל להכניס למשק הצרפתי חצי מיליארד יורו בשנה - כך טען שר האוצר הצרפתי, ברונו לה מר.
- ה-FTC מציגה: יחידת עילית לחקירת ענקיות הייטק כגוגל, פייסבוק ואמזון
- עיצומים במערך הטכנולוגי של רשות המסים: אין תקשורת במשרדי המס השונים
- האיחוד האירופי: פייסבוק, גוגל וטוויטר כושלות במאבק בפייק ניוז
בראיון שנתן לעיתון לה פריזיאן, טען לה מר כי המס מיועד לחברות עם הכנסות עולמיות מדיגיטל של 750 מיליון יורו לפחות, והכנסה בצרפת של יותר מ-25 מיליון יורו. לדבריו, המס המדובר ישפיע על כ-30 חברות, רובן אמריקאיות אך יש גם חברות סיניות, גרמניות, ספרדיות ובריטיות, וכן חברה צרפתית אחת וכמה חברות עם מקורות צרפתיים, שנרכשו על ידי מתחרות זרות.
בעיתון ציינו כי לצד ענקיות הטכנולוגיה הוותיקות, ייכללו ברשימה גם אובר, Airbnb, בוקינג וחברת הפרסום המקוון הצרפתית Criteo. "מערכת מס המתאימה למאה ה-21 צריכה להתבסס על דברים שיש להם שווי היום, וזה מידע", הסביר לה מר. עוד הוסיף, כי מדובר בצדק פיסקלי, שכן ענקיות הדיגיטל משלמות שיעור מס הנמוך ב-14 נקודות האחוז מאשר חברות קטנות ובינוניות באירופה.
מסים הוגנים יותר היו אחת מדרישות המפתח של מארגני מחאת האפודים הצהובים, שהתפשטה בצרפת בחודשים האחרונים. לפי לה מר, המס מיועד נגד חברות פלטפורמה שמרוויחות עמלה מחיבור בין חברות והלקוחות שלהן. לעומת זאת, חברות שמוכרות את המוצרים שלהן באתרים שלהן, לא יכללו במס. לפי ההצעה, המס יחול גם על הכנסות ממכירת מידע אישי למטרות פרסום. לה מר מתכוון להציג את טיוטת ההצעה לקבינט כבר ביום רביעי ולאחר מכן היא תעלה בפני הפרלמנט.