$
אינטרנט

פרסום ראשון

פייסבוק כשלה בסינון פרסומות בעברית בעלות נוסח פדופילי

עמותת מצו"ף שנלחמת בעברייני המין הזמינה קמפיין דרך פייסבוק, בו נכתבה הזמנה למבוגרים שמעוניינים לדבר עם ילדים על סקס. על אף תיוגים חשודים, לא מנעה פייסבוק את הפרסום. פייסבוק הסירה את הקמפיין לאחר הדיווח, ומסרה שזו טעות מצערת והנושא בבדיקה

רפאל קאהאן 17:0704.03.19

פייסבוק לא מסננת פרסומות בעלות תוכן בעברית שחושף קטינים לפדופילים - כך עולה ממספר מודעות שפורסמו ברשת החברתית בידי הפעיל החברתי אלירן מלכי, מייסד עמותת מצו''ף למאבק בפדופיליה.

 

מלכי פרסם מספר מודעות ובהן מופיעים תכנים כגון "ילדות בנות 10-14 מחפשות מישהו שיסביר להן על סקס. ההורים מתביישים, חושב שאתה מסוגל?" או "סרטוני מבוגרים של ילדים, אף אחד לא צריך לדעת...כנסו!!" ואלה אושרו לפרסום ללא בדיקה נוספת או ניסיון לוודא מי עומד מאחורי הפרסום.

 

הקמפיין שלא סונן הקמפיין שלא סונן צילום מסך: עמותת מצו"ף

 

 

פייסבוק לא אמורה לאפשר פרסום של תכנים כאלה; החברה מפעילה כלי בינה מלאכותית שאמורים לנטר צירופי מילים ומילות מפתח חשודים. אמנם בנפרד, המילים "סקס" או "ילדים" אינן חשודות לכשעצמן, אך שילוב שלהן באותו המשפט היה אמור להדליק נורות אדומות או לפחות לגרום למערכות הניטור להרים דגל ולהעביר את הנושא לבדיקה ידנית.

 

מודעה נוספת שאישרה פייסבוק מודעה נוספת שאישרה פייסבוק צילום מסך: עמותת מצו"ף

 

 

"יכולתי לטרגט (לבחור את קהל המשתמשים שייחשפו למודעה, ר''ק) אותה כמו כל מודעה אחרת, אני באמת לא יודע אם פייסבוק ישראל עברו על זה או לא", אמר למלכי לכלכליסט. זו אינה הפעם הראשונה שפייסבוק מסתבכת בנושאי פדופיליה. במרץ שעבר החברה פרסמה סקר ובו אחת השאלות הייתה "האם אנחנו יכולים להרשות מגברים לבקש תמונות מיניות מילדים?" כך על פי דיווח של הגארדיאן. פייסבוק הודתה שהשאלה בסקר היתה "טעות". עם זאת בשום שלב הסקר לא הציע תלונה או פניה לרשויות כתשובה אפשרית לשאלה.

 

 

מיקוד המודעה בקמפיין של מצו"ף, אשר לא הדליק נורה אדומה עבור פייסבוק מיקוד המודעה בקמפיין של מצו"ף, אשר לא הדליק נורה אדומה עבור פייסבוק צילום מסך: עמותת מצו"ף

 

 

אלה אינם מקרים מבודדים; ב-2016, תחקיר של ה-BBC מצא שפייסבוק מהווה מקלט לקבוצות פדופילים רבות שנהנות מהאפשרות להגדיר סודית קבוצות משתמשים בפלטפורמה. ראש תחום ממשל ומדיניות בחברה דאז התחייב ל-BBC בזמנו שהרשת החברתית מחויבת להסיר תכנים "שלא אמורים להיות בה". באפריל 2017 חשף תחקיר של הטיימס הבריטי שפייסבוק הפכה ל"גן עדן" עבור קבוצות פדופילים שמשתשמים בפלטפורמה לשיתוף של תמונות מיניות של ילדים.

 

מפייסבוק נמסר בתגובה: ״פדופיליה היא דבר שאין לו זכות קיום בפלטפורמה שלנו. מבדיקה ראשונית נמצא כי קרתה טעות מצערת ואנחנו בודקים את הנושא ברצינות רבה״. הרשת החברתית הסירה את המודעות כיממה לאחר פניות מלכי וכלכליסט בנושא.

 

 

 

לדברי מלכי, מדובר ביותר מסתם באג: "היום אני יכול לעקוב אחרי ילדים זרים ברשת, ללמוד עליהם, למצוא נושאי שיחה משותפים ולצוד אותם, בדיוק כמו ש-70% מהפדופילים ברשת עושים", הסביר. "וזה לא רק בפייסבוק או באינסטגרם, זה גם בשאר הרשתות החברתיות, משחקי רשת, צ׳טים ופורומים. ההורים מוזמנים לעשות ניסוי, לקחת את הטלפון של הילד ופשוט לעבור איתו אפליקציה אפליקציה, ולראות מי דיבר איתו דרכה. הם יופתעו לגלות כמה 'פניות' נעשו ברשת וכמה 'חברים חדשים' שהם לעולם לא פגשו הם הכירו". העמותה של מלכי נאבקת בעיקר כדי שהממשלה תקים מאגר פדופילים נגיש לציבור.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x