מיקרוסופט תסייע לאלברטסונס להקים סופרמרקטים חכמים
רשת הסופרמרקטים השנייה בגודלה בארה"ב הודיעה שתשתמש בטכנולוגיות חדשות של ענקית התוכנה, במטרה לבנות מכולות חכמות; בשנה האחרונה חברה מיקרוסופט לקמעונאיות גדולות אחרות שנשענות על חנויות פיזיות, כדי להוון את התחרות שלהן בסחר המקוון
09:5324.02.19
מיקרוסופט חוברת לאלברטסונס (Albertsons), קמעונאית המזון השנייה בגודלה בארצות הברית. המטרה: להפוך את המרכולים והחנויות שלה לחכמים ואף אוטנומיים, בדומה לחנויות אמזון Go.
קראו עוד בכלכליסט:
- אמזון גו, הגרסה הישראלית: החברה מת”א שרוצה לחסל את הקופות בחנויות
- חשבון תוך כדי שופינג: מיקרוסופט מפתחת טכנולוגיה שתחליף קופאים
לדברי אנאז' דהאנדה, סגן נשיא בכיר וסמנכ"ל מערכות המידע של אלברטסונס, השותפות עם מיקרוסופט תאפשר לשנות את חוויית הרכישה בחנויות, בסיוע טכנולוגיות קוגניטיביות, בינה מלאכותית ומדע נתונים בקנה מידה גדול. לפי מיקרוסופט, היעד הוא "לצמצם את החיכוך שבחוויית הרכישה במכולת", דרך צמצום זמני המתנה, סיוע באיתור מוצרים, ושליטה טובה יותר של כל סניף במלאי שלו.
שיפור חוויית הקנייה, ותחרות באמזון צילום: שאטרסטוק
לפי דיווח של the Verge, בשנה שעברה השיקה אלברטסונס יכולת תשלום אוטומטית ומהירה בתחנות הדלק שהיא מפעילה, יכולת שנשענת אף היא על פלטפורמת Azure של מיקרוסופט.
מיקרוסופט ביצעה בשנה האחרונה מספר עסקאות שנועדו לקשור אותה אל קמעונאים שונים, ולהבטיח שהטכנולוגיות שלה הן שיפעילו את חנויות העתיד. בחודש שעבר חברה לקרוגר - קמעונאית המזון הגדולה בארה"ב, ובשנה שעברה חתמה על הסכם בן חמש שנים עם וולמארט. זהו אפיק פיתוח מבטיח עבורה, שכן על אף הצמיחה המתמדת בשירותי קמעונאות מקוונים, נראה שהחנות הפיזית לא תיעלם בעתיד הקרוב - ובניית תשתיות חכמות עבור רשתות קמעונאות צפויה להפוך לעסק משתלם.