תוצאות מעורבות לאלפבית: היכתה את התחזיות במחיר גידול בעלויות
החברה האם של גוגל רשמה רווח נקי של 8.95 מיליארד דולר על הכנסות של 39.28 מיליארד דולר - מעל צפי האנליסטים; עם זאת עלויות החברה גדלו ל-59.5 מיליארד דולר ב-2018; המניה יורדת ב-2.5% במסחר המאוחר
אלפבית פרסמה הערב לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את הדוחות לרבעון הרביעי של 2018 - ועקפה את תחזיות האנליסטים. עם זאת מניית אלפבית יורדת ב-2.5% במסחר המאוחר.
החברה האם של גוגל רשמה רווח נקי של 8.95 מיליארד דולר, 12.77 דולר למניה, על הכנסות של 39.28 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לרווח נקי של 7.64 מיליארד דולר, 10.9 דולרים למניה, על הכנסות של 38.9 מיליארד דולר.
- בעלי מניות באלפבית תובעים את המייסדים בעקבות פרשת ההטרדות המיניות
- אכיפה ראשונה של תקנות הפרטיות החדשות באירופה: גוגל נקנסה
- הפעלה קולית: גוגל ואמזון נלחמות על אור הזרקורים
ברבעון המקביל ב-2017 רשמה אלפבית הפסד של 3.02 מיליארד דולר, 4.35 דולרים למניה - עקב רפורמת המס בארה"ב. ההכנסות הסתכמו ב-32.32 מיליארד דולר.
הוצאות רכישת התעבורה (TAC, התשלום שמעבירה אלפבית לחברות אחרות, בהן אפל ופיירפוקס, כדי שמנוע החיפוש שלה יהיה ברירת המחדל שלהן) עמדו על 7.44 מיליארד דולר, לעומת 6.58 מיליארד דולר ברבעון השלישי. תחזית האנליסטים לגבי ה-TAC עמדה על 7.62 מיליארד דולר. שיעור ה-TAC מכלל ההכנסות מפרסום עמד על 23% - בהתאם לתחזיות.
בסך הכל, העלויות של החברה גדלו מאוד ביחס להכנסות. הנתון יותר ברור כאשר מסתכלים על העלויות השנתיות - כ-59.5 מיליארד דולר ב-2018 לעומת 45.58 מיליארד דולר ב-2017.
ההכנסות מפרסום עדיין מהוות את החלק הארי של מכירות גוגל - כ-32.6 מיליארד דולר. ההכנסות מעסקי מחשוב הענן ועסקי החומרה (סמארטפונים, רמקולים חכמים ומחשבים) צמחו בכ-1.5 מיליארד דולר, לעומת הרבעון המקביל ב-2017, והגיעו לכ-6.48 מיליארד דולר. ההכנסות מעסקיה השונים של החברה, כגון חטיבת המכוניות האוטונומיות וויימו או עסקי הביוטק של Verily הכניסו כ-154 מיליון דולר לעומת 131 מיליון דולר ב-2017.
החברה גם ספגה השנה קנס כפול מהאיחוד האירופי והיא צפויה כנראה לקבל קנס שלישי. הקנס בשנה שחלפה הגיע לכ-5 מיליארד דולר לעומת 2.7 מיליארד דולר שנאלצה לשלם ב-2017. חקירת הגבלים עסקיים שלישית אמורה להבשיל ב-2019 ועדיין לא ידוע מה יהיה היקף הקנס בה - וזאת מבלי להתייחס לחקירות השונות על הפרת תקנות הפרטיות החדשות באיחדו האירופי (GDPR) שגם הן החלו.
גוגל תצטרך להיזהר ב-2019. התחרות מצד אמזון שהחלה להגדיל את הכנסותיה מפרסום כמו גם העלויות הגדלות בגיוס גולשים, עשויות ליצור הכבדה נוספת על עלויות התפעול שלה. עם זאת השנה היא גם אמורה להתחיל להפעיל את שירות המוניות האוטונומיות שלה דרך וויימו באופן מסחרי, כמו גם להרחיב את הפעילות של אסיסטנט - הסייענית הקולית שלה שכבר מותקנת על כמיליארד התקנים, פי 10 יותר מאשר אלקסה.